User Tools

Site Tools


zakon_o_fiskalizaciji_u_prometu_gotovinom

Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom

Ukida se pojam „malog obveznika fiskalizacije“ za paušaliste te će od 01.07.2017. i paušalisti morati provoditi fiskalizaciju gotovinskih računa putem fiskalne blagajne, kao i ostali obveznici fiskalizacije (potpisni certifikat za fiskalizaciju, internet veza, kasa, dostavljanje podataka Poreznoj upravi).

Izuzeće od obveze fiskalizacije za dosadašnju „prodaju karata ili žetona u putničkom prometu“ mijenja sa na način da je oslobođeno fiskalizacije samo „prodaja karata ili žetona za cestovni lokalni linijski prijevoz putnika u javnom prometu sukladno odlukama jedinica lokalne samouprave te prodaja karata ili žetona u zračnom, željezničkom i linijskom obalnom pomorskom prometu“

Programi za fiskalne blagajne moraju „onemogućiti postupke kojima se izbjegava postupak fiskalizacije“ (detaljnije će se propisati pravilnikom o fiskalizaciji).
Za ispravnost programa fiskalne blagajne odgovorni su obveznik fiskalizacije, proizvođač i održavatelj programa. (od 01.01.2017.)

Dostavljanje podataka o poslovnim prostorima – do sada su se podaci dostavljali putem same blagajne, a od 01.07.2017. podaci se dostavljaju putem sustava e-porezne (po pojedinom prostoru).
Obrtnici koji nisu obvezni koristiti e-poreznu, podatke o poslovnim prostorima dostavljaju u papirnatom obliku Poreznoj upravi na propisanom obrascu.

Proširuje se broj podataka koji se dostavljaju – dodani su podaci o:
- vrsti djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru (prema NKD)
- datum prestanka prijave podataka koji se dostavljaju
- status poslovnog prostora.

Dodatno je propisano da se na isti način (putem e-porezne, odnosno obrasca) obavezno dostavljaju i podaci:
- o proizvođaču i/ili održavatelju programskog rješenja fiskalne blagajne (naziv ili ime i prezime, adresa, OIB).

Treba obratiti pažnju da se svaka promjena dostavljenih podataka mora prijaviti na opisani način (dostavlja se prijava prestanka važenja određenih podataka i prijava početka važenja novih podataka)!
U svakom trenutku mora postojati usklađenost stvarnog stanja poslovnih prostora, numeracije računa i radnog vremena s onim što je napisano u internom aktu o fiskalizaciji i što je prijavljeno Poreznoj upravi.

Uvezani blokovi računa koji se prethodno ovjeravaju u Poreznoj upravi i nadalje će postojati, trebaju ih imati svi obveznici fiskalizacije, radi korištenja u slučaju kvara fiskalne blagajne (max. 2 dana!).

Blagajnički maksimum - od 01.01.2017. obrtnik “dobitaš” može odrediti blagajnički maksimum ovisno od njegove veličine prema kriterijima iz čl. 3. Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva, i to najviše u iznosu od:
– mikro subjekt 10.000,00 kuna,
– mali subjekt 30.000,00 kuna,
– srednji subjekt 50.000,00 kuna.

Članak 3. Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva:

(1) Prema veličini u smislu ovoga Zakona razlikuju se mikro, mali i srednji subjekti malog gospodarstva.

(2) Mikro subjekti malog gospodarstva su fizičke i pravne osobe iz članka 2. ovoga Zakona, koje:

1) prosječno godišnje imaju zaposleno manje od 10 radnika,

2) prema financijskim izvješćima za prethodnu godinu ostvaruju godišnji poslovni prihod u iznosu protuvrijednosti do 2.000.000,00 eura, ili imaju ukupnu aktivu ako su obveznici poreza na dobit, odnosno imaju dugotrajnu imovinu ako su obveznici poreza na dohodak, u iznosu protuvrijednosti do 2.000.000,00 eura.

(3) Mali subjekti malog gospodarstva su fizičke i pravne osobe iz članka 2. ovoga Zakona, koje:

1) prosječno godišnje imaju zaposleno manje od 50 radnika, 2) prema financijskim izvješćima za prethodnu godinu ostvaruju godišnji poslovni prihod u iznosu protuvrijednosti do 10.000.000,00 eura, ili imaju ukupnu aktivu ako su obveznici poreza na dobit, odnosno imaju dugotrajnu imovinu ako su obveznici poreza na dohodak, u iznosu protuvrijednosti do 10.000.000,00 eura.

(4) Srednji subjekti malog gospodarstva su fizičke i pravne osobe iz članka 2. ovoga Zakona, čiji je godišnji prosječni broj radnika, ukupni godišnji promet ili zbroj bilance, odnosno dugotrajna imovina veća od utvrđenih u stavku 3. ovoga članka.

Obrtnicima “dohodašima” blagajnički maksimum i nadalje iznosi najviše 10.000,00 kn, a mjenjačnicama do 100.000,00 kn.

Nadzor fiskalizacije - od 01.01.2017. uz Poreznu upravu može obavljati i Carinska uprava.

Ako se fiskalizacija ne provodi na propisani način, Porezna ili Carinska uprava može (uz novčanu kaznu) privremeno zabraniti rad pečaćenjem do otklanjanja razloga, odn. najdulje 8 dana.

Svi postojeći obveznici fiskalizacije koji izdaju račune putem fiskalne blagajne i već su dostavili podatke o poslovnim prostorima putem blagajne, moraju u periodu od 1.07. do 30.07.2017. dostaviti podatke o poslovnim prostorima i dobavljačima i održavateljima programa za fiskalnu blagajnu na nov način (putem “e-porezne”, odn. putem obrasca).


Izvor: http://www.obrtnici-pula.hr/fileadmin/user_upload/tekst_dokumenti/OBVEZE_2017._-_POREZNA_REFORMA.pdf

Actarius Grupa d.o.o., http://www.actarius.hr, info@actarius.hr

zakon_o_fiskalizaciji_u_prometu_gotovinom.txt · Last modified: 2021/11/26 01:09 (external edit)