This is an old revision of the document!
Vođenje jednostavnog knjigovodstva u 2021.
info@actarius.hr
Jednostavno knjigovodstvo udruga vodit će se u 2021. godini na potpuno isti način kao i do sada. Stoga, ovim se tekstom obraćamo udrugama koje će od 2021. godine prvi puta voditi jednostavno knjigovodstvo.
Koje udruge mogu voditi jednostavno knjigovodstvo u 2021.
Prema odredbama Zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija (u nastvku teksta: Zakon), udruga koja ima vrijednost imovine uzastopno u prethodne tri godine manju od 230.000,00 kuna na razini godine, nije u obvezi vođenja dvojnog knjigovodstva i sastavljanja te predaje financijskih izvještaja. Ističemo da u godišnji prihod ulaze samo prihodi iz tekuće godine, a ne ulazi preneseni višak iz prethodne godine. Udruge osnovane od 01. siječnja 2019. godine dužne su voditi dvojno knjigovodstvo prve tri godine od osnivanja bez obzira na vrijednost imovine.
Što napraviti ako udruga želi voditi jednostavno knjigovodstvo umjesto dvojnog
Ako udruga ispunjava navedene uvjete i želi voditi jednostavno knjigovodstvo, zakonski zastupnik udruge dužan je donijeti Odluku o vođenju jednostavnog knjigovodstva i primjeni novčanog računovodstvenog načela. Ta Odluka mora se donijeti u roku predviđenom za podnošenje godišnjih financijskih izvještaja za prethodnu poslovnu godinu (tj. do 1. ožujka 2021.) i važeća je dok udruga zadovoljava sve navedene uvjete , odnosno do opoziva.
Nakon toga, udruga koja prelazi na vođenje jednostavnog knjigovodsva, obavještava o tome MInistarstvo financija putem Obrasca: RNO-P (Obrazac Promjene u registru neprofitnih organizacija). Ispunjen i ovjeren Obrazac RNO-P treba dostaviti poštom na adresu Ministarstvo financija, Služba za državno računovodstvo i računovodstvo neprofitnih organizacija.
Poslovne knjige
Udruga, koja primjenjuje vođenje jednostavnog knjigovodstva i novčanog računovodstvenog načela, obvezna je voditi sljedeće poslovne knjige:
Osim navedenih poslovnih knjiga neprofitna organizacija može voditi drue pomoćne evidencije prema posebnim propisima i svojim potrebama. Propisane poslovne knjige sadrže obvezno i opće podatke o udruzi: naziv, adresa, OIB, RNO broj i šifru djelatnosti. Ističemo da nije propisan izgled navedenih poslovnih knjiga već samo najmanji sadržaj propisanih podataka. Poslovne knjige mogu se vodidti ručno ili putem računala.
Što se upisuje u Knjigu primitaka i izdataka
U knjizi primitaka i izdataka, primici se iskazuju primjenom načela naplate, a izdaci se iskazuju primjenom načela stvarnog plaćanja, a koja mogu biti u gotovini, preko žiro-računa ili u naravi (U stvarima i uslugama), što znači da se Knjiga primitaka i izdataka vodi uvažavajući načelo blagajne.