User Tools

Site Tools


vazno_o_fiskalizaciji_07.03.2013

Važno o fiskalizaciji

Fiskalizacija je počela s 01.01.2013. Veliki (i srednji) poduzetnici i ugostitelji već su se adaptirali na novi način rada. Ako su oni uspjeli valjda ćemo i mi ostali preživjeti tu strahotu. Drugi val ulaska u ovaj novi režim rada dolazi nam 01.04.2013. O tome, tko i kada dolazi na red, već smo pisali.

Najčešće pitanje koje se postavljalo je: da li se moramo fiskalizirati iako ne naplaćujemo u gotovini (te čekovima i karticama)? Odgovor je DA, iako za takve poduzetnike postoji blaži oblik zahtjeva koji se trebaju zadovoljiti. Zato ćemo priču podijeliti na dva kolosijeka: 1. što moraju poduzeti svi obveznici fiskalizacije? i 2. što moraju samo oni koji naplaćuju u gotovini?

1. Što moraju poduzeti svi obveznici fiskalizacije:

a) prilagoditi sadržaj računa i način numeriranja računa,

b) istaknuti naljepnicu o uzimanju/izdavanju računa,

c) donijeti interni akt o poslovnicama i numeriranju računa (ne podnosi se poreznoj upravi ali ga treba imati u društvu).

2. Što moraju poduzeti poduzetnici koji naplaćuju u gotovini?

- uz prethodno navedeno trebaju i:

d) nabaviti računalo i internet priključak, uz napomenu da većina računala može poslužiti kao PC kasa uz odgovarajući softver i pisač. Internet priključak može biti fiksni ili mobilni;

e) nabaviti program/softver za izdavanje faktura (prilagođen zahtjevima fiskalizacije), uz napomenu da nije potrebno kupovati sve ponuđene dijelove programa (tvz. module), već uglavnom onaj za fakturiranje i moguće za skladište;

f) pribaviti certifikat od FINE (košta 300,00 kn+pdv i traje 5 godina). Na internet stranici www.fina.hr pročitajte o pribavljanju certifikata;

g) kroz uspostavljeni sustav razmjene podataka dostavljaju se (pojedinačno) podaci o poslovnoj jedinici, a prije izdavanja prvog računa. Dostavljaju se tijekom poslovanja i podaci o promjenama (adrese, radnog vremena, zatvaranje ili otvaranje nove poslovnice).

Dakle, ukoliko ne naplaćujete u gotovini, ne morate nabavljati certifikat i računalni program, što je dobra vijest, no tada doslovno ne smijete naplatiti niti kune u gotovini, te putem kartica ili čekova. Ukoliko dođete u situaciju da morate naplatiti u gotovini, morate prvo provesti postupke pod točkom 2. Ukoliko niste sigurni, pripremite se za svaki slučaj.

Koje podatke račun mora sadržavati?

Uz podatke koje je račun i do sada trebao sadržavati (naziv poduzetnika, adresa sjedišta, adresa poslovnice, OIB, datum i mjesto izdavanja računa, oznaka R-1 ili R-2, opis robe ili usluge, cijenu i količinu itd.), račun treba dopuniti sa podacima:

a) način plaćanja: transakcijski račun, novčanice, kartica, bon, ček ili ostalo, b) vrijeme izdavanja računa (sat i minuta), c) osoba koja je izdala račun (OIB te osobe ili oznaka osobe, npr. Ime Prezime), a ako osoba nije zaposlenik, onda svako njezin OIB, d) broj računa imati zadane strukture: Broj računa-Oznaka poslovne jedinice-Broj naplatnog uređaja. Broj ne smije početi sa 0 (nego npr. 1-POSL1-1), e) prilikom izdavanja računa, svaki račun mora od sustava porezne uprave povratno dobiti (automatizirano) JIR – jedinstveni identifikator računa i zaštitni kod izdavatelja.

Odgovori na neka pitanja

1. Da li su odvjetnici obveznici fiskalizacije? Jesu.

2. Da li su neprofitne organizacije obveznici fisk.? Da, ukoliko su obveznici poreza na dobit.

3. Da li su primatelji honorara (drugog dohotka) obveznici? Nisu.

4. Da li su građani, iznajmljivači apartmana i soba obveznici? Nisu. Osobe koje ostvaruju dohodak od imovine i imovinskih prava ne spadaju u obveznike fiskalizacije.

Actarius Grupa d.o.o.

info@actarius.hr

Izvor:http://www.ekonos.hr/porezi/vazno-o-fiskalizaciji/

vazno_o_fiskalizaciji_07.03.2013.txt · Last modified: 2021/11/26 01:08 (external edit)