User Tools

Site Tools


prava_potrosaca_pri_kupovini_na_daljinu_ili_izvan_poslovnih_prostorija

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
prava_potrosaca_pri_kupovini_na_daljinu_ili_izvan_poslovnih_prostorija [2021/06/24 13:16]
gasparovic
prava_potrosaca_pri_kupovini_na_daljinu_ili_izvan_poslovnih_prostorija [2021/11/26 01:09] (current)
Line 12: Line 12:
  
 17.06.2021 17.06.2021
-Ovim člankom daje se pregled temeljnih prava potrošača prilikom sklapanja ugovora na daljinu ili ugovora izvan poslovnih prostorija trgovca i to prava na obaviještenost i prava na jednostrani raskid ugovora bez navođenja razloga, uz primjer obrasca za jednostrani raskid.+ 
 +**Ovim člankom daje se pregled temeljnih prava potrošača prilikom sklapanja ugovora na daljinu ili ugovora izvan poslovnih prostorija trgovca i to prava na obaviještenost i prava na jednostrani raskid ugovora bez navođenja razloga, uz primjer obrasca za jednostrani raskid.** 
 Potrošački ugovor je bilo koji ugovor kojeg trgovac sklopi s potrošačem,​ bez obzira na koji način (npr. putem interneta, telefona ili u trgovini) i bez obzira je li predmet ugovora roba, usluge i/ili digitalni sadržaj. U svakodnevnom životu potrošači sklapaju veliki broj ugovora, a u većini slučajeva trgovinu obavljaju sredstvima daljinske komunikacije kao što su internet, elektronička pošta ili televizija te sklapaju ugovore izvan poslovnih prostorija trgovca (npr. prodaja na ulici ili u domu kupca). Potrošački ugovor je bilo koji ugovor kojeg trgovac sklopi s potrošačem,​ bez obzira na koji način (npr. putem interneta, telefona ili u trgovini) i bez obzira je li predmet ugovora roba, usluge i/ili digitalni sadržaj. U svakodnevnom životu potrošači sklapaju veliki broj ugovora, a u većini slučajeva trgovinu obavljaju sredstvima daljinske komunikacije kao što su internet, elektronička pošta ili televizija te sklapaju ugovore izvan poslovnih prostorija trgovca (npr. prodaja na ulici ili u domu kupca).
  
-Zakon o zaštiti potrošača ("​Narodne novine"​ 41/2014., 110/2015., 14/2019.; dalje u tekstu: ZZP) uređuje potrošačke ugovorne odnose te sadržava posebne odredbe o ugovorima sklopljenim izvan poslovnih prostorija i ugovorima sklopljenim na daljinu, kojima definira što se smatra kupovinom na daljinu ili izvan poslovnih prostorija, koje su obveze trgovaca i koja prava potrošač ima prilikom njihova sklapanja. Pritom je propisano da se odredbe općeg dijela potrošačkih ugovornih odnosa i posebne odredbe o ugovorima sklopljenim izvan poslovnih prostorija i ugovorima sklopljenim na daljinu ne primjenjuju na ugovore koji su taksativno navedeni u članku 40. ZZP-a (primjerice ugovori o pružanju socijalnih usluga, ugovori o korištenju zdravstvene zaštite, ugovori o igrama na sreću koje uključuju novčani ulog, uključujući lutriju, igre u casinima i klađenje i dr.). Odredbama članaka 57. do 79. ZZP uređeno je sklapanje ugovora na daljinu i sklapanje ugovora izvan poslovnih prostora i to u skladu s relevantnim odredbama Direktive 2011/83/EU. Direktiva 2011/83/EU primjenjuje se u svim državama Europske unije od 13. lipnja 2014. godine, a njene odredbe u cijelosti su prenijete u Zakon o zaštiti potrošača. Navedenim se odredbama uređuju dva temeljna prava potrošača prilikom sklapanja ugovora na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija trgovca i to pravo na obaviještenost i pravo na jednostrani raskid ugovora bez navođenja razloga.+**Zakon o zaštiti potrošača** ("​Narodne novine"​ 41/2014., 110/2015., 14/2019.; dalje u tekstu: ZZP) uređuje potrošačke ugovorne odnose te sadržava posebne odredbe o ugovorima sklopljenim izvan poslovnih prostorija i ugovorima sklopljenim na daljinu, kojima definira što se smatra kupovinom na daljinu ili izvan poslovnih prostorija, koje su obveze trgovaca i koja prava potrošač ima prilikom njihova sklapanja. Pritom je propisano da se odredbe općeg dijela potrošačkih ugovornih odnosa i posebne odredbe o ugovorima sklopljenim izvan poslovnih prostorija i ugovorima sklopljenim na daljinu ne primjenjuju na ugovore koji su taksativno navedeni u članku 40. ZZP-a (primjerice ugovori o pružanju socijalnih usluga, ugovori o korištenju zdravstvene zaštite, ugovori o igrama na sreću koje uključuju novčani ulog, uključujući lutriju, igre u casinima i klađenje i dr.). Odredbama članaka 57. do 79. ZZP uređeno je sklapanje ugovora na daljinu i sklapanje ugovora izvan poslovnih prostora i to u skladu s relevantnim odredbama Direktive 2011/83/EU. Direktiva 2011/83/EU primjenjuje se u svim državama Europske unije od 13. lipnja 2014. godine, a njene odredbe u cijelosti su prenijete u Zakon o zaštiti potrošača. Navedenim se odredbama uređuju dva temeljna prava potrošača prilikom sklapanja ugovora na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija trgovca i to pravo na obaviještenost i pravo na jednostrani raskid ugovora bez navođenja razloga.
  
 Ugovor na daljinu je ugovor sklopljen između trgovca i potrošača u okviru organiziranog sustava prodaje ili pružanja usluge bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača na jednome mjestu pri čemu se do trenutka sklapanja ugovora te za sklapanje ugovora isključivo koristi jedno ili više sredstava daljinske komunikacije. Sredstva daljinske komunikacije jesu sva sredstva koja se bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača mogu koristiti za sklapanje ugovora na daljinu, kao što su adresirani i neadresirani tiskani materijal, univerzalna pisma i dopisnice, tiskane promidžbene poruke s narudžbenicom,​ katalozi, telefoni s ljudskim posredovanjem i bez njega, radio, videofon, videotekst, telefaks, televizija, internet i elektronička pošta. Prema navedenom, da bi se radilo o ugovoru na daljinu, takav ugovor mora biti sklopljen bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača na jednome mjestu, nekim od sredstava daljinske komunikacije. Ugovori sklopljeni na daljinu također uključuju situacije gdje potrošač posjećuje poslovne prostorije samo u svrhu prikupljanja informacija o robi i uslugama, ali naknadno dogovara i sklapa ugovor na daljinu. Suprotno tome, ugovor koji je pokrenut putem sredstava daljinske komunikacije (npr. elektroničkom poštom ili telefonskim pozivom kako bi se dogovorio termin ili napravila rezervacija),​ ali je sklopljen u poslovnim prostorijama trgovca, ne smatra se ugovorom sklopljenim na daljinu. Ugovor na daljinu je ugovor sklopljen između trgovca i potrošača u okviru organiziranog sustava prodaje ili pružanja usluge bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača na jednome mjestu pri čemu se do trenutka sklapanja ugovora te za sklapanje ugovora isključivo koristi jedno ili više sredstava daljinske komunikacije. Sredstva daljinske komunikacije jesu sva sredstva koja se bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača mogu koristiti za sklapanje ugovora na daljinu, kao što su adresirani i neadresirani tiskani materijal, univerzalna pisma i dopisnice, tiskane promidžbene poruke s narudžbenicom,​ katalozi, telefoni s ljudskim posredovanjem i bez njega, radio, videofon, videotekst, telefaks, televizija, internet i elektronička pošta. Prema navedenom, da bi se radilo o ugovoru na daljinu, takav ugovor mora biti sklopljen bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača na jednome mjestu, nekim od sredstava daljinske komunikacije. Ugovori sklopljeni na daljinu također uključuju situacije gdje potrošač posjećuje poslovne prostorije samo u svrhu prikupljanja informacija o robi i uslugama, ali naknadno dogovara i sklapa ugovor na daljinu. Suprotno tome, ugovor koji je pokrenut putem sredstava daljinske komunikacije (npr. elektroničkom poštom ili telefonskim pozivom kako bi se dogovorio termin ili napravila rezervacija),​ ali je sklopljen u poslovnim prostorijama trgovca, ne smatra se ugovorom sklopljenim na daljinu.
Line 23: Line 25:
 Potrošačem se u smislu ZZP-a smatra svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u svrhe koje nisu namijenjene njegovoj poslovnoj, obrtničkoj ili profesionalnoj djelatnosti. Trgovac je bilo koja osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u okviru svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti,​ uključujući i osobu koja nastupa u ime ili za račun trgovca. Ovakvom odredbom široko je definiran pojam trgovca tako da on obuhvaća kako fizičke, tako i pravne osobe, koja djeluje u okviru svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti. U tom smislu, trgovcem se primjerice, smatraju trgovačka društva, obrtnici, slobodna zanimanja, ali isto tako ustanove te javnopravna tijela poput, primjerice, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje potrošačkima pružaju određene usluge. Potrošačem se u smislu ZZP-a smatra svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u svrhe koje nisu namijenjene njegovoj poslovnoj, obrtničkoj ili profesionalnoj djelatnosti. Trgovac je bilo koja osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu u okviru svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti,​ uključujući i osobu koja nastupa u ime ili za račun trgovca. Ovakvom odredbom široko je definiran pojam trgovca tako da on obuhvaća kako fizičke, tako i pravne osobe, koja djeluje u okviru svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti. U tom smislu, trgovcem se primjerice, smatraju trgovačka društva, obrtnici, slobodna zanimanja, ali isto tako ustanove te javnopravna tijela poput, primjerice, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje potrošačkima pružaju određene usluge.
  
-Pravo na obaviještenost+**Pravo na obaviještenost**
  
 Osim točno definiranog načina sklapanja, kod potrošačkih ugovora na daljinu i potrošačkih ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija propisane su opsežnije informacije koje o proizvodu i ugovornim odredbama trgovac mora obavijestiti potrošača. Člankom 57. ZZP-a propisano je da prije nego što potrošač sklopi ugovor izvan poslovnih prostorija, odnosno ugovor na daljinu ili bude obvezan odgovarajućom ponudom, trgovac ga mora na jasan i razumljiv način obavijestiti o: Osim točno definiranog načina sklapanja, kod potrošačkih ugovora na daljinu i potrošačkih ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija propisane su opsežnije informacije koje o proizvodu i ugovornim odredbama trgovac mora obavijestiti potrošača. Člankom 57. ZZP-a propisano je da prije nego što potrošač sklopi ugovor izvan poslovnih prostorija, odnosno ugovor na daljinu ili bude obvezan odgovarajućom ponudom, trgovac ga mora na jasan i razumljiv način obavijestiti o:
  
-1. glavnim obilježjima robe ili usluge, u mjeri u kojoj je to prikladno s obzirom na robu ili uslugu te medij koji se koristi za prijenos obavijesti,​ +  * 1. glavnim obilježjima robe ili usluge, u mjeri u kojoj je to prikladno s obzirom na robu ili uslugu te medij koji se koristi za prijenos obavijesti,​ 
- +  ​* ​2. svojem nazivu i sjedištu, telefonskom broju te, ako postoji, adresi elektroničke pošte, 
-2. svojem nazivu i sjedištu, telefonskom broju te, ako postoji, adresi elektroničke pošte, +  ​* ​3. ako je primjenjivo,​ nazivu i sjedištu trgovca u čije ime i/ili za čiji račun nastupa, 
- +  ​* ​4. zemljopisnoj adresi mjesta svojeg poslovanja, odnosno zemljopisnoj adresi mjesta poslovanja trgovca u čije ime i/ili za čiji račun on nastupa, a na koju potrošač može nasloviti svoje pritužbe, ako je to mjesto različito od sjedišta iz točke 2., 
-3. ako je primjenjivo,​ nazivu i sjedištu trgovca u čije ime i/ili za čiji račun nastupa, +  ​* ​5. maloprodajnoj cijeni robe ili usluge, a ako priroda robe ili usluge ne omogućava da cijena bude izračunata unaprijed, o načinu izračuna cijene te, ako je primjenjivo,​ ostalim troškovima prijevoza, dostave ili poštanskih usluga, odnosno o tome da ti troškovi mogu biti naplaćeni, ako ne mogu biti razumno izračunati unaprijed,​ 
- +  ​* ​6. troškovima uporabe sredstava daljinske komunikacije u svrhu sklapanja ugovora, ako se ti troškovi ne zaračunavaju po osnovnoj tarifi, 
-4. zemljopisnoj adresi mjesta svojeg poslovanja, odnosno zemljopisnoj adresi mjesta poslovanja trgovca u čije ime i/ili za čiji račun on nastupa, a na koju potrošač može nasloviti svoje pritužbe, ako je to mjesto različito od sjedišta iz točke 2., +  ​* ​7. uvjetima plaćanja, uvjetima isporuke robe ili pružanja usluge, vremenu isporuke robe ili pružanja usluge te, ako postoji, načinu rješavanja potrošačkih pritužbi od strane trgovca, 
- +  ​* ​8. uvjetima, rokovima i postupku izvršavanja prava na jednostrani raskid ugovora kao i o obrascu za jednostrani raskid ugovora sukladno članku 74. stavku 1. ZZP-a, u slučajevima u kojima to pravo postoji, 
-5. maloprodajnoj cijeni robe ili usluge, a ako priroda robe ili usluge ne omogućava da cijena bude izračunata unaprijed, o načinu izračuna cijene te, ako je primjenjivo,​ ostalim troškovima prijevoza, dostave ili poštanskih usluga, odnosno o tome da ti troškovi mogu biti naplaćeni, ako ne mogu biti razumno izračunati unaprijed,​ +  ​* ​9. tome da je potrošač dužan snositi troškove vraćanja robe u slučaju da iskoristi svoje pravo na jednostrani raskid ugovora iz članka 72. ZZP-a, odnosno, o troškovima vraćanja robe, u slučaju da kod ugovora sklopljenih na daljinu roba zbog svoje prirode ne može biti vraćena poštom na uobičajen način, 
- +  ​* ​10. tome da će, u slučaju da iskoristi svoje pravo na jednostrani raskid ugovora iz članka 72. ZZP-a nakon što je postavio zahtjev u skladu s člankom 64. ili člankom 70. ZZP-a, potrošač biti dužan platiti trgovcu razumni dio cijene sukladno članku 77. stavku 7. ZZP-a, 
-6. troškovima uporabe sredstava daljinske komunikacije u svrhu sklapanja ugovora, ako se ti troškovi ne zaračunavaju po osnovnoj tarifi, +  ​* ​11. tome da se potrošač ne može koristiti pravom na jednostrani raskid ugovora, u slučajevima u kojima je temeljem članka 79. ZZP-a, to pravo isključeno,​ odnosno o pretpostavkama pod kojima potrošač gubi pravo na jednostrani raskid ugovora, 
- +  ​* ​12. postojanju odgovornosti za materijalne nedostatke,​ 
-7. uvjetima plaćanja, uvjetima isporuke robe ili pružanja usluge, vremenu isporuke robe ili pružanja usluge te, ako postoji, načinu rješavanja potrošačkih pritužbi od strane trgovca, +  ​* ​13. uslugama ili pomoći koji se potrošaču nude nakon prodaje te uvjetima korištenja tih usluga ili pomoći, ako ih trgovac pruža, kao i o eventualnim jamstvima koja su izdana uz robu ili uslugu, 
- +  ​* ​14. postojanju odgovarajućih pravila postupanja trgovca, kako su definirani člankom 5. točkom 18. ZZP-a, 
-8. uvjetima, rokovima i postupku izvršavanja prava na jednostrani raskid ugovora kao i o obrascu za jednostrani raskid ugovora sukladno članku 74. stavku 1. ZZP-a, u slučajevima u kojima to pravo postoji, +  ​* ​15. trajanju ugovora, ako je ugovor sklopljen na određeno vrijeme, odnosno uvjetima otkaza ili raskida ugovora koji je sklopljen na neodređeno vrijeme, odnosno koji se automatski produžuje,​ 
- +  ​* ​16. minimalnom roku u kojem je potrošač vezan ugovorom, ako postoji, 
-9. tome da je potrošač dužan snositi troškove vraćanja robe u slučaju da iskoristi svoje pravo na jednostrani raskid ugovora iz članka 72. ZZP-a, odnosno, o troškovima vraćanja robe, u slučaju da kod ugovora sklopljenih na daljinu roba zbog svoje prirode ne može biti vraćena poštom na uobičajen način, +  ​* ​17. pologu ili drugom financijskom osiguranju koje je potrošač na zahtjev trgovca dužan platiti ili pribaviti, kao i o uvjetima plaćanja toga pologa, odnosno uvjetima pribavljanja drugog financijskog osiguranja,​ 
- +  ​* ​18. ako je primjenjivo,​ funkcionalnosti digitalnog sadržaja, uključujući potrebnim mjerama tehničke zaštite tih sadržaja,​ 
-10. tome da će, u slučaju da iskoristi svoje pravo na jednostrani raskid ugovora iz članka 72. ZZP-a nakon što je postavio zahtjev u skladu s člankom 64. ili člankom 70. ZZP-a, potrošač biti dužan platiti trgovcu razumni dio cijene sukladno članku 77. stavku 7. ZZP-a, +  ​* ​19. ako je primjenjivo,​ interoperabilnosti digitalnog sadržaja s računalnom ili programskom opremom za koju trgovac zna ili bi morao znati, 
- +  ​* ​20. mehanizmima izvansudskog rješavanja sporova, odnosno o sustavima za obeštećenje,​ te načinu kako ih potrošač može koristiti.
-11. tome da se potrošač ne može koristiti pravom na jednostrani raskid ugovora, u slučajevima u kojima je temeljem članka 79. ZZP-a, to pravo isključeno,​ odnosno o pretpostavkama pod kojima potrošač gubi pravo na jednostrani raskid ugovora, +
- +
-12. postojanju odgovornosti za materijalne nedostatke,​ +
- +
-13. uslugama ili pomoći koji se potrošaču nude nakon prodaje te uvjetima korištenja tih usluga ili pomoći, ako ih trgovac pruža, kao i o eventualnim jamstvima koja su izdana uz robu ili uslugu, +
- +
-14. postojanju odgovarajućih pravila postupanja trgovca, kako su definirani člankom 5. točkom 18. ZZP-a, +
- +
-15. trajanju ugovora, ako je ugovor sklopljen na određeno vrijeme, odnosno uvjetima otkaza ili raskida ugovora koji je sklopljen na neodređeno vrijeme, odnosno koji se automatski produžuje,​ +
- +
-16. minimalnom roku u kojem je potrošač vezan ugovorom, ako postoji, +
- +
-17. pologu ili drugom financijskom osiguranju koje je potrošač na zahtjev trgovca dužan platiti ili pribaviti, kao i o uvjetima plaćanja toga pologa, odnosno uvjetima pribavljanja drugog financijskog osiguranja,​ +
- +
-18. ako je primjenjivo,​ funkcionalnosti digitalnog sadržaja, uključujući potrebnim mjerama tehničke zaštite tih sadržaja,​ +
- +
-19. ako je primjenjivo,​ interoperabilnosti digitalnog sadržaja s računalnom ili programskom opremom za koju trgovac zna ili bi morao znati, +
- +
-20. mehanizmima izvansudskog rješavanja sporova, odnosno o sustavima za obeštećenje,​ te načinu kako ih potrošač može koristiti.+
  
 Sukladno navedenom, zahtjev u pogledu predugovornog informiranja potrošača predstavljaju informacije za koje je zakonodavac utvrdio da su važne kako bi se osiguralo potrošaču informirani izbor prije sklapanja ugovora, što je nužna pretpostavka za donošenja ispravnih odluka o kupnji, prepoznavanje osnovnih karakteristika robe i usluga, kao i upućenosti u prava i obveze. Sukladno navedenom, zahtjev u pogledu predugovornog informiranja potrošača predstavljaju informacije za koje je zakonodavac utvrdio da su važne kako bi se osiguralo potrošaču informirani izbor prije sklapanja ugovora, što je nužna pretpostavka za donošenja ispravnih odluka o kupnji, prepoznavanje osnovnih karakteristika robe i usluga, kao i upućenosti u prava i obveze.
Line 95: Line 78:
 Člankom 79. ZZP-a taksativno su navedene situacije u kojima potrošač nema pravo na jednostrani raskid ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija ili na daljinu, i to ako je: Člankom 79. ZZP-a taksativno su navedene situacije u kojima potrošač nema pravo na jednostrani raskid ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija ili na daljinu, i to ako je:
  
-1. ugovor o uslugama trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjena,​ +  * 1. ugovor o uslugama trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjena,​ 
- +  ​* ​2. predmet ugovora roba ili usluga čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava potrošača na jednostrani raskid ugovora, 
-2. predmet ugovora roba ili usluga čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava potrošača na jednostrani raskid ugovora, +  ​* ​3. predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču,​ 
- +  ​* ​4. predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe, 
-3. predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču,​ +  ​* ​5. predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave, 
- +  ​* ​6. predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima, 
-4. predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe, +  ​* ​7. predmet ugovora isporuka alkoholnih pića čija je cijena ugovorena u trenutku sklapanja ugovora, a dostava može uslijediti tek nakon 30 dana, ako je cijena ovisna o promjenama na tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, 
- +  ​* ​8. potrošač posebno zahtijevao posjet trgovca radi obavljanja hitnih popravaka ili poslova održavanja,​ s time da ako prilikom takvog posjeta, uz one usluge koje je potrošač izrijekom zahtijevao, trgovac pruži i neke druge usluge, odnosno isporuči i neku drugu robu osim one koja je nužna za obavljanje hitnih popravaka ili poslova održavanja,​ potrošač ima pravo na jednostrani raskid ugovora u vezi s tim dodatnim uslugama ili robom, 
-5. predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave, +  ​* ​9. predmet ugovora isporuka zapečaćenih audiosnimaka ili videosnimaka,​ odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke, 
- +  ​* ​10. predmet ugovora isporuka novina, periodičnog tiska ili magazina, s iznimkom pretplatničkih ugovora za takve publikacije,​ 
-6. predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima, +  ​* ​11. ugovor sklopljen na javnoj dražbi, 
- +  ​* ​12. predmet ugovora pružanje usluge smještaja koji nije namijenjen stanovanju, pružanje usluge prijevoza robe, usluge najma vozila, usluge isporuke hrane i pića ili usluga vezanih uz slobodno vrijeme, ako je ugovoreno da usluga bude pružena određenog datuma ili u određenom razdoblju,​ 
-7. predmet ugovora isporuka alkoholnih pića čija je cijena ugovorena u trenutku sklapanja ugovora, a dostava može uslijediti tek nakon 30 dana, ako je cijena ovisna o promjenama na tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, +  ​* ​13. predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na tjelesnom mediju ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora.
- +
-8. potrošač posebno zahtijevao posjet trgovca radi obavljanja hitnih popravaka ili poslova održavanja,​ s time da ako prilikom takvog posjeta, uz one usluge koje je potrošač izrijekom zahtijevao, trgovac pruži i neke druge usluge, odnosno isporuči i neku drugu robu osim one koja je nužna za obavljanje hitnih popravaka ili poslova održavanja,​ potrošač ima pravo na jednostrani raskid ugovora u vezi s tim dodatnim uslugama ili robom, +
- +
-9. predmet ugovora isporuka zapečaćenih audiosnimaka ili videosnimaka,​ odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke, +
- +
-10. predmet ugovora isporuka novina, periodičnog tiska ili magazina, s iznimkom pretplatničkih ugovora za takve publikacije,​ +
- +
-11. ugovor sklopljen na javnoj dražbi, +
- +
-12. predmet ugovora pružanje usluge smještaja koji nije namijenjen stanovanju, pružanje usluge prijevoza robe, usluge najma vozila, usluge isporuke hrane i pića ili usluga vezanih uz slobodno vrijeme, ako je ugovoreno da usluga bude pružena određenog datuma ili u određenom razdoblju,​ +
- +
-13. predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na tjelesnom mediju ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora.+
  
 Umjesto zaključka, u nastavku navodimo primjer obrasca za jednostrani raskid ugovora. Umjesto zaključka, u nastavku navodimo primjer obrasca za jednostrani raskid ugovora.
Line 125: Line 96:
    
  
-Primjer: Obrazac za jednostrani raskid ugovora+Primjer: Obrazac za jednostrani raskid ugovora ​{{:​obrazac_o_jednostranom_raskidu_ugovora.docx|}}
  
  
prava_potrosaca_pri_kupovini_na_daljinu_ili_izvan_poslovnih_prostorija.1624540612.txt.gz · Last modified: 2021/11/26 00:57 (external edit)