User Tools

Site Tools


novosti_u_fiskalizaciji

NOVOSTI U FISKALIZACIJI

www.actarius.hr

info@actarius.hr

Od 01.07.2017.g. nastupaju neke promjene prema Zakonu o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 113/12-115/17).

Čisto da podsjetimo…

Na koga se odnosi ovaj zakon, tj. tko je obveznik fiskalizacije?

Fizičke osobe koje obavljaju djelatnost, a to su obrtnici i samostalne djelatnosti. Pritom mogu biti obveznici poreza na dohodak ili obveznici poreza na dobit; Pravne osobe, obveznici poreza na dobit. Obveznici fiskalizacije moraju:

1) imati Interni akt o fiskalizaciji u svom poslovnom prostoru i nikome ga ne dostavlja (ovo je vrijedilo i do sada);

2) imati Odluku o visini blagajničkog maksimuma u svom prostoru, ako račune naplaćuju u gotovini (ovo je vrijedilo i do sada);

3) Sadržaj računa imati u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji. Ukoliko obveznik fiskalizacije u poslovanju naplaćuje svoje fakture u gotovini, kreditnim karticama ili čekovima, tada dodatno mora i fiskalizirati te fakture (samo fakture koje se tako naplaćuju). Fiskalizirati fakturu znači izdati je na računalu i iskazati na njoj JIR i ZKI kodove;

4) U poslovnom prostoru treba imati istaknutu Obavijest o obvezi izdavanja računa i obvezi kupca da isti uzme i zadrži (naljepnicu);

5) Treba ovjeriti u Poreznoj upravi uvezanu knjigu računa (koja se koristi samo kada je riječ o kvaru elektroničkog naplatnog uređaja). Obveznici koji već imaju ovjerenu knjigu, nastavljaju ju i dalje koristiti u opisanom slučaju.

Novosti u fiskalizaciji

Od 01.07.2017., paušalisti (obrtnici koji ne vode knjige), slobodna zanimanja i dr. koji su prije izdavali račune u obliku uvezene knjige računa (blokovi računa ovjereni od strane Porezne uprave), moraju prijeći na izdavanje računa putem naplatnih uređaja (računala).

Poreznoj upravi treba dostaviti podatak o proizvođaču i/ili održavatelju programskog rješenja (o softveru);

Poreznoj upravi treba dostaviti podatak o poslovnim prostorima;

Obveznici fiskalizacije koji sada moraju početi izdavati račune putem naplatnog uređaja, trebaju nabaviti naplatni uređaj (blagajna tj. računalo), digitalni certifikat i Internet vezu.

Tko dostavlja tražene podatke Poreznoj upravi?

Obveznici fiskalizacije koji su i do sada fiskalizrali račune putem naplatnog uređaja trebaju unijeti promjene podataka putem sustava ePorezna. To se posebno odnosi na prijavu svih poslovnih prostora (rok je do 31. srpnja 2017.) kao i podatak o proizvođaču i/ili održavatelju programskog rješenja. Ostali koji trebaju početi fiskalizirati račune putem naplatnog uređaja od 1. srpnja 2017. trebaju putem aplikacije ePorezna prijaviti sve podatke do navedenog datuma.

Međutim, obveznici koji nemaju certifikat za pristup ePorezne predaju Obrazac prijave podataka u sustavu fiskalizacije u papirnatom obliku nadležnoj ispostavi PU. Referent će unijeti podatke za te obveznike fiskalizacije.

Našim klijentima ćemo mi izvršiti potrebne prijave na Poreznu upravu (ukoliko već imamo osiguran pristup na ePorezna), uz molbu da nam u pismenom obliku pošalju informacije o softveru koji koriste za izdavanje računa i da nam pošalju ažurirane podatke o svojim poslovnicama.

Navedene obveze ne odnose se na poduzetnike koji račune naplaćuju isključivo na transakcijski račun.

Izvor: http://www.ekonos.hr/naslovnica/novosti-u-fiskalizaciji/

novosti_u_fiskalizaciji.txt · Last modified: 2021/11/26 01:09 (external edit)