User Tools

Site Tools


novosti_03_2021

NOVOSTI 03/2021

www.actarius.hr

info@actarius.hr

1. Privremeno ukidanje HGK članarina

Hrvatska gospodarska komora (HGK) je produljila privremeno ukidanje plaćanja članarine za tvrtke kojima je onemogućeno poslovanje. Odluka se primjenjuje za period od 1. do 28. veljače, a popis djelatnosti oslobođenih plaćanja članarine je na linku: https://bit. ly/30e3ZhU

HGK je donio odluku o privremenom ukidanju plaćanja članarine nakon što je Stožer civilne zaštite RH izmijenio Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19. HGK je donijela i odluku da se privremeno, u razdoblju od 1. siječnja do 31. ožujka 2021., ukida obveza plaćanja članarine tvrtkama sa sjedištem na području pogođenom potresom iz Sisačkomoslavačke županije.

Sve članice koje su osnovane nakon 1. siječnja 2021. također su oslobođene plaćanja članarina u prve dvije godine poslovanja, dok su tvrtke osnovane u 2020. godini oslobođene plaćanja članarine za 2021. godinu.

2. COVID-19 potpore ne utječu na obračun naknade za šume

Osnovica za obračun naknade za korištenje Opće korisne funkcije šuma (OKFŠ) se umanjuje za iznose državnih potpora u sklopu mjera za COVID-19.

U skladu sa Zakonom o šumama, za 2020. godinu obveznici naknade za općekorisne funkcije šuma su pravne i fizičke osobe koje su obveznici poreza na dobit te fizičke osobe koje su obveznici poreza na dohodak, a u RH obavljaju registriranu djelatnost te su ostvarili ukupni godišnji prihod ili primitak veći od 3 milijuna kuna. Visina naknade iznosi 0,0265% od ukupnog prihoda ili ukupnih primitaka.

3. HZZ odobrava potpore i za ožujak

HZZ je objavio uvjete za Mjeru ožujak 2021., a mogu je koristiti poslodavci iz prihvatljivih sektora, svi poslodavci obuhvaćeni odlukama Stožera i koji su zatvoreni odlukom epidemiologa, mikropoduzetnici bez obzira na djelatnost, poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom i pravne osobe u sustavu sporta.

Osim ove skupine, pravo na HZZ mjeru imaju i poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO - a do 31.12.2020. godine, a vrijedi i za radnike zaposlene na 28. veljače 2021. godine.

Potpora će biti odobrena, ovisno o padu prihoda/primitaka u razdoblju travanj-rujan 2020. godine u odnosu na travanj-rujan 2019. godine ili padu prihoda/primitaka u razdoblju ožujak 2021. godine u odnosu na ožujak 2019. godine. Ukoliko je poslodavac osnovan nakon 1. travnja 2019. godine treba dokazati pad prihoda/ primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2020. godine, a u slučaju da je osnovan nakon 1. listopada 2020. godine treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na siječanj 2021. godine.

Iznos od najviše 4 tisuće kuna mjesečno po radniku koji radi u punom radnom vremenu isplaćivat će se ukoliko je pad prihoda/primitaka 60% i više. Minimalan pad prihoda/primitaka potreban za ostvarivanje potpore je 40% i u tom slučaju potpora iznosi 2 tisuće kuna za radnika.

Sve navedeno se ne odnosi na poslodavce koji su zatvoreni odlukom Stožera. Poslodavci koji su zatvoreni odlukama stožera ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristiti potporu samo za mjesec u kojem su zatvoreni odlukama stožera. Poslodavci zatvoreni odlukom stožera do 14 dana mogu dobiti 2 tisuće kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, a oni zatvoreni 15 dana i više mogu dobiti 4 tisuće kuna po radniku za radnika u punom radnom vremenu.

Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije, bez obzira na djelatnost i pad prometa i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili onemogućeni mogu dobiti 4 tisuće kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu ili razmjerni dio, ovisno o radnom vremenu.

Pravne osobe u sustavu sporta bez obzira na pad prometa mogu dobiti 4 tisuće po radniku koji radi u punom radnom vremenu ili razmjerni dio ovisno o broju radnih sati. Poslodavci koji su podnijeli zahtjev za očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite imaju mogućnost zatražiti dodatni iznos potpore za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova u visini koji utvrdi Ministarstvo financija, Porezna uprava. Zahtjev je potrebno podnijeti Ministarstvu financija, odnosno Poreznoj upravi. Po odobrenju zahtjeva, Zavod će izvršiti isplatu. Zahtjevi za potporu za ožujak mogu se predati do 23.04.2021., a predaju se putem on line aplikacije na web adresi mjera-orm. hzz.hr sukladno dostupnim uputama.

4. Izmjene Ovršnog zakona i nove oznake osobnih primanja

Izmjenama i dopunama Ovršnog Zakona iz studenog prošle godine propisani su primici zaštićeni od ovrhe te je omogućeno da se uz dosad definirana primanja na zaštićeni račun mogu isplaćivati i sljedeća neoporeziva primanja:

  • • prigodne nagrade (božićnica,
  • uskrsnica, regres),
  • • novčane paušalne naknade
  • za podmirivanje troškova
  • prehrane radnika,
  • • novčane nagrade za radne
  • rezultate i ostali oblici dodatnog nagrađivanja radnika,
  • • nagrade radnicima za
  • navršene godine radnog
  • staža u visini iznosa do kojih
  • se ne smatraju oporezivim
  • primicima.
  • • dnevnice za službena putovanja i dnevnice za rad na
  • terenu u tuzemstvu i inozemstvu te dnevnice za službena
  • putovanja koja se isplaćuju iz
  • proračuna EU
  • • pomorski dodatak i pomorski
  • dodatak na brodove
  • međunarodne plovidbe do
  • propisanih svota do kojih se
  • ne smatraju oporezivim
  • primitcima
  • • nagrade učenicima i studentima te troškovi sufinanciranja kupnje udžbenika
  • učenicima
  • • sportske stipendije za
  • sportaše s invaliditetom
  • • dr. primici navedeni dopunjenom odredbom čl. 172.

Ovršnog zakona.

Nove oznake osobnih primanja

Od 1. ožujka 2021. godine uvode se nove oznake osobnih primanja te ostalih osobnih davanja zbog mogućnosti što bolje provjere isplata koje bi trebali ići na zaštićeni račun prema spomenutom Ovršnom zakonu.

Važno je naglasiti da se oznake osobnih primanja različite od 100 i 110 rabe samo kada se druge vrste primanja samostalno isplaćuju. Primjerice, ukoliko se isplata prijevoza isplaćuje zajedno s plaćom, nije potrebno razdvajati isplate i stavljati posebne oznake osobnog primanja, već se sve može upisati pod oznaku 100. Iznimke su isplate neoporezivih primitaka na zaštićeni račun. Od 01. ožujka 2021. godine je ukinuta oznaka 399 i više se ne koristi već se rabe oznake 690 i 699 ovisno o tome da li je primanje izuzeto od ovrhe ili ne. Dokument “Jedinstveni pregled osnovnih modela „poziva na broj“, s opisom modela, sadržajem i objašnjenjem za njihovu primjenu te načinom, izračuna kontrolnog broja „ možete pogledati na stranicama FINE. https://bit.ly/3qhfSOS

Izvor: UHY-Novosti-2021-03.pdf (uhyincroatia.com)

novosti_03_2021.txt · Last modified: 2021/11/26 01:09 (external edit)