User Tools

Site Tools


godisnji_popis_imovine_i_obveza

Godišnji popis imovine i obveza


Svrha popisa je utvrditi stvarna stanja imovine i obveza i prema njima uskladiti knjigovodstvena stanja.

Obavljanje godišnjeg popisa obveza je za sve proračune, proračunske i izvanproračunske korisnike koju propisuje Pravilnik o proračunskom računovodstvu i Računskom planu (u nastavku: Pravilnik).

Pravilnikom je propisana obveza provođenja popisa, obaveze čelnika da odredi datume i rokove obavljanja popisa i dostavljanja izvještaja o popisu, te donese odluku o rezultatima popisa, kao i obveze povjerenstva za popis. Međutim, Pravilnik ne pojašnjava organizaciju popisa, rokove obavljanja popisa, tko sve treba i može sudjelovati kod popisa, kako popis treba obaviti te evidentirati popisne razlike.
Ministarstvo financija je na svojim internetskim stranicama objavilo Uputu o obavljanju popisa imovine i obveza(1), obvezujuću za sve proračunske subjekte, u kojoj se pojašnjavaju neka od navedenih pitanja.

Odluka o popisu

Čelnik mora donijeti odluku o obavljanju godišnjeg popisa u kojoj treba imenovati povjerenstva za popis, odrediti rokove pripremnih radnji i provedbe popisa, kao i rok do kada popis treba biti završen odnosno do kada mu povjerenstvo treba dostaviti izvještaj o popisu.

Obuhvat i rokovi

Prilikom određivanja rokova za obavljanje godišnjeg popisa, čelnici trebaju voditi računa da se rezultati popisa trebaju evidentirati u poslovnim knjigama za 2015., pa ih treba odrediti tako da se omogući pravovremena predaja godišnjih financijskih izvještaja za 2015. Proračunski korisnici godišnje izvještaje moraju predati do 31. siječnja 2016., a proračuni i izvanproračunski korisnici do 15. veljače 2016.

Godišnji popis treba se obaviti sa stanjem na dan 31. prosinca 2015.
Imovinu materijalnog oblika (građevinske objekte, opremu itd.) treba popisati prije ili najkasnije 31. prosinca, sa stanjem na dan 31. prosinca.
Ako se popis obavlja prije 31. prosinca, podaci na popisnim listama trebaju se svesti na stanje na dan 31. prosinca na način da se pridodaju promjene nastale od dana popisa do dana 31. prosinca, prema vjerodostojnoj knjigovodstvenoj dokumentaciji.
Ostalu imovinu (nematerijalnu imovinu, potraživanja itd.) kao i obveze treba popisati prema knjigovodstvenom stanju na dan 31. prosinca 2015., nakon što se u poslovnim knjigama evidentiraju svi poslovni događaji i transakcije koji se odnose na razdoblje do 31. prosinca 2015.

Prema Uputi ministarstva financija obavezno je usklađenje potraživanja i obveza s vjerovnicima i dužnicima sa stanjem na dan 31. prosinca proračunske godine.

Popisne liste

Popisne liste moraju sadržavati nazive predmeta popisa, količine i vrijednosti, za popisno (stvarno) stanje i knjigovodstveno stanje, a posebno se iskazuju razlike. Uz popisne liste povjerenstvo sastavlja i izvještaj o popisu i predaje ga čelniku.

Odluka o rezultatima popisa

Čelnik je dužan donijeti odluku o popisnim razlikama - viškovima i manjkovima, rashodovanju imovine i dr. Te odluke su osnova za knjiženje rezultata popisa.

Rezultati popisa za 2015. iskazuju se u poslovnim knjigama za 2015. godinu.

Imovina koja je na temelju odluka o godišnjem popisu za 2015. rashodovana (povučena iz uporabe) ne isknjižava se iz poslovnih knjiga na dan 31.12.2015. Rashodovanje nije manjak i s rashodovanjem ne nestaje evidencija o imovini.


Izvor: http://www.poslovni-info.eu/sadrzaj/proracun/godisnji-popis-imovine-i-obveza-(1)/


Actarius Grupa d.o.o., http://www.actarius.hr, info@actrius.hr

godisnji_popis_imovine_i_obveza.txt · Last modified: 2021/11/26 01:09 (external edit)