Imam malorpodajnu prodavaonnicu. Moram li svaki dan knjižiti izlazne račune u Knjigu izlaznih računa (IRa)?
Članak 130., st. 2, toč. 1, koji definira stupce Pravilnika o PDV-u odgovara na ovo pitanje:
Podaci o dnevnom gotovinskom prometu za koji su izdani računi u smislu odredbe članka 15. stavak 6. Zakona. U tom slučaju se u stupac 2 unose brojevi računa za gotovinski promet (od_do_, prema specifikaciji od_do_i sl.), u stupac 3 nadnevak, u stupac 4 naznaka da se radi o gotovinskim računima kao »gotovinska naplata blagajne br._« i sl., stupac 5 se ne popunjava. U stupac 6 upisuje se ukupan gotovinski promet s porezom, a iznos tih računa razvrstan po poreznim stopama upisuje se u stupce 11, 12, 13, 14 i 15. U ove stupce porezni obveznik može na temelju isprava o dnevnom prometu upisati u jednom iznosu gotovinski promet za cijelo obračunsko razdoblje.
Znači da poduetnik u sustavu PDV-a kome je obračunsko razdoblje tromjesečje može upisati zbirni iznos jednom tromjesečno u knjigu IRa, odnosno jednom mjesečno ako je obračunsko razdoblje mjesec.
Napominjemo da se ovo odnosi samo na gotovinski promet, što je u maloprodaji najčešće i slučaj.
Kao vjerodostojni dokument za knjiženje treba napraviti zbirni izlazni račun (interni knjigovodstveni dokument). Taj se račun sastavlja na osnovu svih izdanih računa u danom obračunskom razdoblju.