User Tools

Site Tools


e-racun_u_javnoj_nabavi

e-RAČUN U JAVNOJ NABAVI

www.actarius.hr

info@actarius.hr

Servis e-Račun za državu

Servis e-Račun za državu centralno je mjesto za zaprimanje svih e-računa koje izdavatelji računa šalju obveznicima primjene Zakona o javnoj nabavi (u nastavku teksta naručitelji)*.

Prema prijedlogu Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi, naručitelji su s prosincem 2018. godine obvezni u postupcima javne nabave zaprimati račune u elektroničkom obliku.

Kako se naručitelji ne bi morali povezivati sa svakim pojedinim informacijskim posrednikom koji postoji na tržištu, sada se povezuju s jednom centralnom točkom – sustavom e-Račun u javnoj nabavi (servisom e-Račun za državu).

Prednosti uvođenja e-Računa u javnu nabavu su:

- ušteda u obradi ulaznih računa zbog automatiziranog unosa računa

- bolja raspodjela ljudskih resursa i veća produktivnost

- sigurna pohrana svih računa s prilozima u sustavu e-Arhiva,

- brzo pretraživanje primljenih i arhiviranih računa

- brža i jednostavnija revizija računa

- kreiranje prilagođenih izvještaja

Uvođenje obveznog e-Računa u javnu nabavu osim za izdavanje računa prema naručiteljima, potaknut će i razmjenu računa između poslovnih subjekta u privatnom sektoru čime će se ostvariti i značajne uštede u cjelokupnom gospodarstvu.

ZAPRIMANJE e-RAČUNA

Računi se mogu zaprimati na jedan od sljedećih načina:

1. Direktno u svoj računovodstveni sustav (ERP sustav) – zahtjeva prilagodbu i integraciju sustava sa servisom e-Račun za državu

Hodogram

2. Pojedinačno putem web aplikacije e-Račun za državu – računi se zaprimaju kroz web aplikaciju (naručitelj račun prihvaća, odbija ili šalje na likvidaturu). Ovaj način zaprimanja računa ne zahtijeva integraciju sa sustavom

Hodogram Hodogram - Tijela državne uprave

Servis e-Račun za državu također omogućuje i slanje e-računa kroz sustav.

IZDAVANJE e-RAČUNA

Poslujete li s pravnim subjektima koji su obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi (u nastavku teksta naručitelji)* na sljedeće načine možete se pripremiti za prelazak na novi način poslovanja i slanje strukturiranih elektroničkih računa (e-računa):

1. Direktno iz svog računovodstvenog sustava (ERP sustav)

Zahtjeva prilagodbu i integraciju internog računovodstvenog sustava sa servisom e-Račun za državu. Pogodna je za one koji prema naručiteljima šalju veliki broj računa ili su veliki sustavi te za informacijske posrednike » više

Hodogram – PKI metoda Hodogram – EDI metoda/ostale metode

2. Pojedinačno putem web aplikacije e-Račun za državu

Računi se kreiraju i šalju kroz web aplikaciju, registracija se vrši on-line bez potrebe dolaska u Finu. Ovaj način slanja računa ne zahtijeva integraciju vašeg internog računovodstvenog sustava sa servisom e-Račun za državu. Pogodan je za one koji prema naručiteljima šalju mali broj računa » više

Hodogram

3. Putem informacijskog posrednika

Informacijski posrednik je treća strana koja posreduje između izdavatelja i servisa e-Račun za državu, odnosno naručitelja. Korištenje informacijskog posrednika je uglavnom komercijalnog karaktera, na tržištu ih postoji veliki broj, a izdavatelji računa proizvoljno odabiru informacijskog posrednika.

Ako već koristite usluge nekog informacijskog posrednika za elektroničko slanje računa, potrebno je obratiti se tom informacijskom posredniku kako bi se informirali o potrebnim prilagodbama.

Za korisnike Fininog servisa e-Račun

Ako račune šaljete pojedinačno putem web aplikacije servisa, nastaviti ćete koristiti postojeće rješenje kakvo jest, a sve potrebne izmjene prema HRN EN 16931 izvršiti će Fina.

Ako račune šaljete direktno, potrebno je napraviti prilagodbe vašeg internog računovodstvenog sustava prema HRN EN 16931. Potrebne prilagodbe radi vaša tehnička podrška koja održava računovodstveni sustav. Fina će osigurati tehničku podršku pri testiranju usklađenog rješenja sa servisom.

Ovdje možete preuzeti Tehničku dokumentaciju za potrebne prilagodbe:

  • Specifikacija osnovne upotrebe e-računa (UBL 2.1.)
  • Tehnička specifikacija - Razmjena podataka web servisima - e-Račun B2G – PKI
  • Tehnička specifikacija - Razmjena podataka web servisima - e-Račun B2G – EDI
  • Tehnička specifikacija - Razmjena podataka web servisima - e-Račun B2G - Ostale metode
  • Zahtjev za integracijski modul (opcionalno)

Fina je za korisnike koji integriraju svoj interni računovodstveni sustav sa servisom e-Račun za državu izradila integracijski modul. Svrha modula je olakšati integraciju korisnika s servisom e-Račun za državu.

* Prema Zakonu o javnoj nabavi naručitelji su javni i sektorski naručitelji.

Izvor:

e-racun_u_javnoj_nabavi.txt · Last modified: 2021/11/26 01:09 (external edit)