This shows you the differences between two versions of the page.
| Both sides previous revision Previous revision Next revision | Previous revision | ||
|
novosti_03_2021 [2021/03/12 12:48] gasparovic |
novosti_03_2021 [2021/11/26 01:09] (current) |
||
|---|---|---|---|
| Line 9: | Line 9: | ||
| - | 1. Privremeno | + | **1. Privremeno |
| ukidanje HGK | ukidanje HGK | ||
| - | članarina | + | članarina** |
| + | |||
| Hrvatska gospodarska komora | Hrvatska gospodarska komora | ||
| (HGK) je produljila privremeno | (HGK) je produljila privremeno | ||
| - | ukidanje plaćanja članarine za | + | ukidanje plaćanja članarine **za |
| - | tvrtke kojima je onemogućeno poslovanje. Odluka se primjenjuje za | + | tvrtke kojima je onemogućeno poslovanje.** Odluka se primjenjuje za |
| period od 1. do 28. veljače, a popis | period od 1. do 28. veljače, a popis | ||
| djelatnosti oslobođenih plaćanja | djelatnosti oslobođenih plaćanja | ||
| članarine je na linku: https://bit. | članarine je na linku: https://bit. | ||
| ly/30e3ZhU | ly/30e3ZhU | ||
| - | HGK je donio odluku o privremenom ukidanju plaćanja članarine | + | |
| + | HGK je donio odluku o privremenom ukidanju plaćanja članarine | ||
| nakon što je Stožer civilne zaštite | nakon što je Stožer civilne zaštite | ||
| RH izmijenio Odluke o nužnim | RH izmijenio Odluke o nužnim | ||
| Line 26: | Line 28: | ||
| se ograničavaju okupljanja i uvode | se ograničavaju okupljanja i uvode | ||
| druge nužne epidemiološke mjere | druge nužne epidemiološke mjere | ||
| - | i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19. | + | i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19. |
| HGK je donijela i odluku da se | HGK je donijela i odluku da se | ||
| privremeno, u razdoblju od 1. | privremeno, u razdoblju od 1. | ||
| siječnja do 31. ožujka 2021., ukida | siječnja do 31. ožujka 2021., ukida | ||
| - | obveza plaćanja članarine tvrtkama sa sjedištem na području | + | obveza plaćanja članarine tvrtkama sa sjedištem na području |
| - | pogođenom potresom iz Sisačkomoslavačke županije. | + | pogođenom potresom iz Sisačkomoslavačke županije. |
| - | Sve članice koje su osnovane nakon 1. siječnja 2021. također su | + | |
| + | **Sve članice koje su osnovane nakon 1. siječnja 2021. također su | ||
| oslobođene plaćanja članarina u | oslobođene plaćanja članarina u | ||
| - | prve dvije godine poslovanja, dok | + | prve dvije godine poslovanja**, dok |
| su tvrtke osnovane u 2020. godini | su tvrtke osnovane u 2020. godini | ||
| oslobođene plaćanja članarine za | oslobođene plaćanja članarine za | ||
| 2021. godinu. | 2021. godinu. | ||
| - | 2. COVID-19 potpore | + | |
| + | **2. COVID-19 potpore | ||
| ne utječu na | ne utječu na | ||
| obračun naknade za | obračun naknade za | ||
| - | šume | + | šume** |
| + | |||
| Osnovica za obračun naknade | Osnovica za obračun naknade | ||
| za korištenje Opće korisne funkcije šuma (OKFŠ) se umanjuje za | za korištenje Opće korisne funkcije šuma (OKFŠ) se umanjuje za | ||
| iznose državnih potpora u sklopu | iznose državnih potpora u sklopu | ||
| mjera za COVID-19. | mjera za COVID-19. | ||
| + | |||
| U skladu sa Zakonom o šumama, | U skladu sa Zakonom o šumama, | ||
| za 2020. godinu obveznici | za 2020. godinu obveznici | ||
| Line 52: | Line 58: | ||
| koje su obveznici poreza na dobit | koje su obveznici poreza na dobit | ||
| te fizičke osobe koje su obveznici | te fizičke osobe koje su obveznici | ||
| - | poreza na dohodak, a u RH obavljaju registriranu djelatnost te su | + | poreza na dohodak, a u RH obavljaju registriranu djelatnost te su |
| ostvarili ukupni godišnji prihod ili | ostvarili ukupni godišnji prihod ili | ||
| primitak veći od 3 milijuna kuna. | primitak veći od 3 milijuna kuna. | ||
| Line 58: | Line 64: | ||
| od ukupnog prihoda ili ukupnih | od ukupnog prihoda ili ukupnih | ||
| primitaka. | primitaka. | ||
| - | STRUČNJACI ZA | + | |
| - | POSLOVNI USPJEH | + | **3. HZZ odobrava |
| - | Dobrodosli u UHY svijet. | + | potpore i za ožujak** |
| - | Sve sto uspjesnom | + | |
| - | poslovanju treba! | + | |
| - | v | + | |
| - | v v3. HZZ odobrava | + | |
| - | potpore i za ožujak | + | |
| HZZ je objavio uvjete za Mjeru | HZZ je objavio uvjete za Mjeru | ||
| - | ožujak 2021., a mogu je koristiti | + | **ožujak** 2021., a mogu je koristiti |
| poslodavci iz prihvatljivih sektora, | poslodavci iz prihvatljivih sektora, | ||
| - | svi poslodavci obuhvaćeni odlukama Stožera i koji su zatvoreni | + | svi poslodavci obuhvaćeni odlukama Stožera i koji su zatvoreni |
| - | odlukom epidemiologa, mikropoduzetnici bez obzira na djelatnost, poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa | + | odlukom epidemiologa, **mikropoduzetnici bez obzira na djelatnost**, poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa |
| uzrokovana potresom i pravne | uzrokovana potresom i pravne | ||
| osobe u sustavu sporta. | osobe u sustavu sporta. | ||
| + | |||
| Osim ove skupine, pravo na HZZ | Osim ove skupine, pravo na HZZ | ||
| mjeru imaju i poslodavci koji su | mjeru imaju i poslodavci koji su | ||
| - | registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO - | + | registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO - |
| a do 31.12.2020. godine, a vrijedi i | a do 31.12.2020. godine, a vrijedi i | ||
| za radnike zaposlene na 28. | za radnike zaposlene na 28. | ||
| veljače 2021. godine. | veljače 2021. godine. | ||
| - | Potpora će biti odobrena, ovisno | + | |
| - | o padu prihoda/primitaka u razdoblju travanj-rujan 2020. godine | + | Potpora će biti odobrena, **ovisno |
| - | u odnosu na travanj-rujan 2019. | + | o padu prihoda/primitaka u razdoblju travanj-rujan 2020. godine |
| - | godine ili padu prihoda/primitaka u razdoblju ožujak 2021. godine u odnosu na ožujak 2019. | + | u odnosu na travanj-rujan 2019.** |
| - | godine. Ukoliko je poslodavac osnovan nakon 1. travnja 2019. godine treba dokazati pad prihoda/ | + | godine ili padu prihoda/primitaka u razdoblju ožujak 2021. godine u odnosu na ožujak 2019. |
| + | godine. Ukoliko je poslodavac osnovan nakon 1. travnja 2019. godine treba dokazati pad prihoda/ | ||
| primitaka u mjesecu za koji traže | primitaka u mjesecu za koji traže | ||
| potporu u odnosu na rujan 2020. | potporu u odnosu na rujan 2020. | ||
| godine, a u slučaju da je osnovan | godine, a u slučaju da je osnovan | ||
| nakon 1. listopada 2020. godine | nakon 1. listopada 2020. godine | ||
| - | treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na siječanj 2021. | + | treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na siječanj 2021. |
| godine. | godine. | ||
| + | |||
| Iznos od najviše 4 tisuće kuna | Iznos od najviše 4 tisuće kuna | ||
| mjesečno po radniku koji radi | mjesečno po radniku koji radi | ||
| u punom radnom vremenu | u punom radnom vremenu | ||
| - | isplaćivat će se ukoliko je pad prihoda/primitaka 60% i više. Minimalan pad prihoda/primitaka | + | isplaćivat će se ukoliko je **pad prihoda/primitaka 60% i više**. Minimalan pad prihoda/primitaka |
| potreban za ostvarivanje potpore | potreban za ostvarivanje potpore | ||
| je 40% i u tom slučaju potpora | je 40% i u tom slučaju potpora | ||
| iznosi 2 tisuće kuna za radnika. | iznosi 2 tisuće kuna za radnika. | ||
| - | Sve navedeno se ne odnosi na poslodavce koji su zatvoreni odlukom Stožera. Poslodavci koji su | + | |
| + | Sve navedeno se ne odnosi na poslodavce koji su zatvoreni odlukom Stožera.** Poslodavci koji su | ||
| zatvoreni odlukama stožera ne | zatvoreni odlukama stožera ne | ||
| trebaju dokazati da su imali pad | trebaju dokazati da su imali pad | ||
| - | prihoda/primitaka te mogu koristiti potporu samo za mjesec u | + | prihoda/primitaka te mogu koristiti potporu samo za mjesec u |
| kojem su zatvoreni odlukama | kojem su zatvoreni odlukama | ||
| - | stožera. Poslodavci zatvoreni odlukom stožera do 14 dana mogu | + | stožera.** Poslodavci zatvoreni odlukom stožera do 14 dana mogu |
| dobiti 2 tisuće kuna po radniku | dobiti 2 tisuće kuna po radniku | ||
| - | koji radi u punom radnom vremenu, a oni zatvoreni 15 dana i | + | koji radi u punom radnom vremenu, a oni zatvoreni 15 dana i |
| više mogu dobiti 4 tisuće kuna po | više mogu dobiti 4 tisuće kuna po | ||
| - | radniku za radnika u punom radnom vremenu. | + | radniku za radnika u punom radnom vremenu. |
| Poslodavci s područja na kojima | Poslodavci s područja na kojima | ||
| - | je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje | + | je proglašena **katastrofa uzrokovana potresom** za područje |
| Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i | Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i | ||
| Karlovačke županije, bez obzira | Karlovačke županije, bez obzira | ||
| na djelatnost i pad prometa i to | na djelatnost i pad prometa i to | ||
| - | u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili | + | u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili |
| onemogućeni mogu dobiti 4 | onemogućeni mogu dobiti 4 | ||
| tisuće kuna po radniku koji radi u | tisuće kuna po radniku koji radi u | ||
| Line 118: | Line 125: | ||
| razmjerni dio, ovisno o radnom | razmjerni dio, ovisno o radnom | ||
| vremenu. | vremenu. | ||
| - | Pravne osobe u sustavu sporta | + | |
| + | **Pravne osobe u sustavu sporta** | ||
| bez obzira na pad prometa mogu | bez obzira na pad prometa mogu | ||
| dobiti 4 tisuće po radniku koji | dobiti 4 tisuće po radniku koji | ||
| radi u punom radnom vremenu ili | radi u punom radnom vremenu ili | ||
| - | razmjerni dio ovisno o broju radnih sati. | + | razmjerni dio ovisno o broju radnih sati. |
| Poslodavci koji su podnijeli | Poslodavci koji su podnijeli | ||
| - | zahtjev za očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera | + | zahtjev za očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera |
| civilne zaštite imaju mogućnost | civilne zaštite imaju mogućnost | ||
| - | zatražiti dodatni iznos potpore | + | zatražiti **dodatni iznos potpore |
| - | za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova u visini koji utvrdi | + | za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova** u visini koji utvrdi |
| Ministarstvo financija, Porezna | Ministarstvo financija, Porezna | ||
| uprava. Zahtjev je potrebno | uprava. Zahtjev je potrebno | ||
| Line 134: | Line 142: | ||
| odobrenju zahtjeva, Zavod će | odobrenju zahtjeva, Zavod će | ||
| izvršiti isplatu. | izvršiti isplatu. | ||
| - | Zahtjevi za potporu za ožujak | + | **Zahtjevi za potporu za ožujak |
| - | mogu se predati do 23.04.2021., | + | mogu se predati do 23.04.2021.**, |
| - | a predaju se putem on line aplikacije na web adresi mjera-orm. | + | a predaju se putem on line aplikacije na web adresi mjera-orm. |
| - | hzz.hr sukladno dostupnim uputama. | + | hzz.hr sukladno dostupnim uputama. |
| - | 4. Izmjene Ovršnog | + | |
| + | **4. Izmjene Ovršnog | ||
| zakona i nove | zakona i nove | ||
| oznake osobnih | oznake osobnih | ||
| - | primanja | + | primanja** |
| + | |||
| Izmjenama i dopunama Ovršnog | Izmjenama i dopunama Ovršnog | ||
| - | Zakona iz studenog prošle godine propisani su primici zaštićeni | + | Zakona iz studenog prošle godine propisani su primici zaštićeni |
| od ovrhe te je omogućeno da se | od ovrhe te je omogućeno da se | ||
| uz dosad definirana primanja na | uz dosad definirana primanja na | ||
| zaštićeni račun mogu isplaćivati i | zaštićeni račun mogu isplaćivati i | ||
| - | sljedeća neoporeziva primanja: | + | sljedeća neoporeziva primanja: |
| - | • prigodne nagrade (božićnica, | + | |
| - | uskrsnica, regres), | + | * • prigodne nagrade (božićnica, |
| - | • novčane paušalne naknade | + | * uskrsnica, regres), |
| - | za podmirivanje troškova | + | * • novčane paušalne naknade |
| - | prehrane radnika, | + | * za podmirivanje troškova |
| - | • novčane nagrade za radne | + | * prehrane radnika, |
| - | rezultate i ostali oblici dodatnog nagrađivanja radnika, | + | * • novčane nagrade za radne |
| - | • nagrade radnicima za | + | * rezultate i ostali oblici dodatnog nagrađivanja radnika, |
| - | navršene godine radnog | + | * • nagrade radnicima za |
| - | staža u visini iznosa do kojih | + | * navršene godine radnog |
| - | se ne smatraju oporezivim | + | * staža u visini iznosa do kojih |
| - | primicima. | + | * se ne smatraju oporezivim |
| - | • dnevnice za službena putovanja i dnevnice za rad na | + | * primicima. |
| - | terenu u tuzemstvu i inozemstvu te dnevnice za službena | + | * • dnevnice za službena putovanja i dnevnice za rad na |
| - | putovanja koja se isplaćuju iz | + | * terenu u tuzemstvu i inozemstvu te dnevnice za službena |
| - | proračuna EU | + | * putovanja koja se isplaćuju iz |
| - | • pomorski dodatak i pomorski | + | * proračuna EU |
| - | dodatak na brodove | + | * • pomorski dodatak i pomorski |
| - | međunarodne plovidbe do | + | * dodatak na brodove |
| - | propisanih svota do kojih se | + | * međunarodne plovidbe do |
| - | ne smatraju oporezivim | + | * propisanih svota do kojih se |
| - | primitcima | + | * ne smatraju oporezivim |
| - | www.uhyincroatia.com | + | * primitcima |
| - | N OVO ST I | OŽUJAK 2021. | BR. 103• nagrade učenicima i studentima te troškovi sufinanciranja kupnje udžbenika | + | * • nagrade učenicima i studentima te troškovi sufinanciranja kupnje udžbenika |
| - | učenicima | + | * učenicima |
| - | • sportske stipendije za | + | * • sportske stipendije za |
| - | sportaše s invaliditetom | + | * sportaše s invaliditetom |
| - | • dr. primici navedeni dopunjenom odredbom čl. 172. | + | * • dr. primici navedeni dopunjenom odredbom čl. 172. |
| Ovršnog zakona. | Ovršnog zakona. | ||
| - | Nove oznake osobnih primanja | + | |
| - | Od 1. ožujka 2021. godine uvode | + | **Nove oznake osobnih primanja** |
| - | se nove oznake osobnih primanja te ostalih osobnih davanja zbog mogućnosti što bolje | + | |
| + | **Od 1. ožujka 2021. godine** uvode | ||
| + | se **nove oznake osobnih primanja** te ostalih osobnih davanja zbog mogućnosti što bolje | ||
| provjere isplata koje bi trebali ići | provjere isplata koje bi trebali ići | ||
| - | na zaštićeni račun prema spomenutom Ovršnom zakonu. | + | na zaštićeni račun prema spomenutom Ovršnom zakonu. |
| Važno je naglasiti da se oznake | Važno je naglasiti da se oznake | ||
| osobnih primanja različite od | osobnih primanja različite od | ||
| - | 100 i 110 rabe samo kada se druge vrste primanja samostalno | + | 100 i 110 rabe samo kada se druge vrste primanja samostalno |
| isplaćuju. Primjerice, ukoliko se | isplaćuju. Primjerice, ukoliko se | ||
| - | isplata prijevoza isplaćuje zajedno s plaćom, nije potrebno razdvajati isplate i stavljati posebne | + | isplata prijevoza isplaćuje zajedno s plaćom, nije potrebno razdvajati isplate i stavljati posebne |
| oznake osobnog primanja, već | oznake osobnog primanja, već | ||
| se sve može upisati pod oznaku | se sve može upisati pod oznaku | ||
| - | 100. Iznimke su isplate neoporezivih primitaka na zaštićeni | + | 100. Iznimke su isplate neoporezivih primitaka na zaštićeni |
| račun. | račun. | ||
| Od 01. ožujka 2021. godine je | Od 01. ožujka 2021. godine je | ||
| ukinuta oznaka 399 i više se ne | ukinuta oznaka 399 i više se ne | ||
| koristi već se rabe oznake 690 i | koristi već se rabe oznake 690 i | ||
| - | 699 ovisno o tome da li je primanje izuzeto od ovrhe ili ne. | + | 699 ovisno o tome da li je primanje izuzeto od ovrhe ili ne. |
| - | Dokument “Jedinstveni pregled | + | Dokument **“Jedinstveni pregled |
| osnovnih modela „poziva | osnovnih modela „poziva | ||
| na broj“, s opisom modela, | na broj“, s opisom modela, | ||
| sadržajem i objašnjenjem za | sadržajem i objašnjenjem za | ||
| njihovu primjenu te načinom, | njihovu primjenu te načinom, | ||
| - | izračuna kontrolnog broja „ | + | izračuna kontrolnog broja** „ |
| možete pogledati na stranicama | možete pogledati na stranicama | ||
| FINE. https://bit.ly/3qhfSOS | FINE. https://bit.ly/3qhfSOS | ||
| + | |||
| + | Izvor: UHY-Novosti-2021-03.pdf (uhyincroatia.com) | ||