ACTARIUS Knjigovodstveni Servis
Actarius Grupa d.o.o .
Ogrizovićeva 21, 10000 Zagreb,
Tel 01/382-0010, Mob 091/382-0015, Fax 01/382-0010
info@actarius.hr
Od 1. travnja 2014. obvezno elektroničko prijavljivanje radnika za poslodavce s više od tri radnika
Stupanjem na snagu novog Zakona o mirovinskom osiguranju i novog Pravilnika o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, od 1. siječnja 2014. za poslodavce odnosno druge obveznike podnošenja prijave, uvode se određene novine.
Dvije bitne novine su:
1. od 1. siječnja 2014. rok za podnošenje prijava/odjava na mirovinsko osiguranje je 24 sata (budući da se navedeno primjenjuje već tri mjeseca možemo reći da su poslodavci u pravilu apsolvirali prijavljivanje ili odjavljivanje radnika u tako kratkom roku)
2. obveznici s više od 3 osiguranika dužni su prijave podnositi elektroničkim putem (putem usluge E-prijave“).
Zbog usklađivanja s elektroničkim načinom predaje prijava bio je utvrđen prijelazni rok od tri mjeseca od dana stupanja na snagu Pravilnika o vođenju matične evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (odnosno do 1. travnja 2013.), kako bi obveznici imali dovoljno vremena za registraciju usluge e-prijava, te su se u tom razdoblju prijave mogle predavati i u papirnatom obliku na šalterima HZMO-a.
Dakle, od 1. travnja 2014., poslodavci koji zapošljavaju više od 3 radnika dužni su ove prijave i odjave dostavljati HZMO-u u elektroničkom obliku putem aplikacije nazvane „E-prijava“, a koja je dostupna na Internet stranici HZMO-a – www.mirovinsko.hr
Prema navedenom Pravilniku, za prijavu u elektroničkom obliku obveznik prijave dužan je osigurati odgovarajuću elektroničku opremu i kvalificirani certifikat kojim se potvrđuje napredni elektronički potpis, u skladu sa Zakonom o elektroničkom potpisu i registrirati se u HZMO-u kao korisnik korištenja usluge E-prijave (članak 14.-19. i 27. Pravilnika - stupio na snagu 1. siječnja 2014.).
Uslugu E-prijave mogu koristiti samo oni obveznici koji imaju kvalificirani poslovni certifikat. Obveznici koji posjeduju poslovni FINA certifikat koji sadrži OIB (izdan nakon 11. ožujka 2013.), a ujedno su i ovlaštene osobe za zastupanje obveznika doprinosa, pristupni list mogu potpisati i predati elektroničkim putem, bez potrebe odlaska na šalter HZMO-a.
Svi obveznici koji to nisu učinili, trebaju se što prije registrirati popunjavanjem Pristupnog lista, te ga ovjerenog, zajedno s potrebnom dokumentacijom, predaju na šalter najbliže područne službe/ureda HZMO-a, kako bi i nadalje mogli obavljati prijave/odjave za svoje radnike.
Obveznik može, na zakonom predviđen način, ovlastiti osobu (ili knjigovodstveni servis) koja posjeduje kvalificirani certifikat, da HZMO-u, u njegovo ime i za njegov račun, uspostavlja i potpisuje naprednim elektroničkim potpisom elektroničke prijave.
Za neprijavljivanje ili nepravodobno prijavljivanje poslovanja, osiguranja ili promjene u osiguranju, kao i za davanje netočnih podataka ili nedopuštenje uvida u svoju dokumentaciju, poslodavcu se može izreći novčana kazna od 5.000, do 50.000,00 kuna (članak 172. Zakona o mirovinskom osiguranju).