Novosti u načinu vođenja registra GFI te načinu primanja i postupku provjere potpunosti i točnosti GFI i godišnjeg izvješća
info@actarius.hr
Pravilnik o načinu vođenja registra godišnjih financijskih izvještaja te načinu primanja i postupku provjere potpunosti i točnosti godišnjih financijskih izvještaja i godišnjeg izvješća se u određenoj mjeri mijenjao, a izmjene i dopune su objavljene u Narodnim novinama 93/2017.
Novost je da veliki poduzetnici koji su subjekti od javnog interesa i koji na datum bilance prelaze prosječan broj od 500 radnika tijekom prethodne poslovne godine, mogu izraditi i nefinancijsko izvješće koje može biti (kao i do sada) sastavni dio izvješća poslovodstva sadržanoga u godišnjem izvješću ili kao samostalan dokument i predan uz godišnje izvješće.
Novo je i to da poduzetnici kod kojih Odluku o utvrđivanju godišnjega financijskog izvještaja i Odluku o prijedlogu raspodjele dobiti ili pokrića gubitka usvaja skupština, a ta skupština nije održana u rokovima propisanim za predaju dokumentacije za javnu objavu, dostavljaju Agenciji prijedloge odluka, a konačne odluke dostavit će Agenciji odmah po održavanju skupštine.
Također, poduzetnici i osobe iz članka 4. stavka 3. Zakona o računovodstvu ako su obveznici poreza na dobit za svoju cjelokupnu djelatnost dostavljaju Agenciji za statističke i druge potrebe bilancu, račun dobiti i gubitka i dodatne podatke za statističke i druge potrebe sukladno članku 32. Zakona o računovodstvu. To znači da oni koji nisu obveznici poreza na dobit za cjelokupnu djelatnost (npr. udruge i slično) ne moraju dostavljati financijske podatke za statističke potrebe.
I zaključno, ali ne i najmanje bitno je da više nije potrebno dostavljenu dokumentaciju ovjeravati pečatom.