User Tools

Site Tools


godisnji_popis_imovine_i_obveza_inventura_za_2020._u_udrugama_i_drugim_neprofitnim_organizacijama

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

godisnji_popis_imovine_i_obveza_inventura_za_2020._u_udrugama_i_drugim_neprofitnim_organizacijama [2021/04/16 13:16]
gasparovic
godisnji_popis_imovine_i_obveza_inventura_za_2020._u_udrugama_i_drugim_neprofitnim_organizacijama [2021/11/26 01:09]
Line 1: Line 1:
-**Godišnji popis imovine i obveza (inventura) za 2020. u udrugama i drugim neprofitnim organizacijama** 
- 
- 
- 
-www.actarius.hr 
- 
-info@actarius.hr 
- 
- 
- 
-**Popis imovine i obveza** 
- 
-Udruge i druge neprofitne organizacije na početku poslovanja moraju popisati imovinu i obveze te navesti njihove pojedinačne vrijednosti,​ 
- 
-Osim toga neprofitne organizacije obvezne su popis imovine i obveza sastaviti ina kraju svake poslovne godine sa stanjem na datum bilance radi usklađenja knjigovdstvenog sa stvarnim stanjem. 
-Iznimno , neprofitne organizacije koje obavljaju knjižničarsku ili bibliotečnu djelatnost popis knjiga i bibliotečne građe mogu obaviti u roku koji nije duži od tri godine. 
- 
-Godišnjim popisom utvrđene inventurne razlike treba evidentirati u poslovnim knjigama. Godišnji popis je jedna od najvažnijih pripremnih radnji pri izradi godišnjih financijskih izvještaja radi utvrđivanja stvarnog stanja imovine i obveza jer se temeljem obavljenog popisa usklađuju podaci iskazani u poslovnim knjigama i evidencijama sa stvarnim stanjem. 
- 
-**Vrijeme provođenja popisa i radnje u svezi popisa** 
- 
-Godišnji popis imovine i obveza mora se provesti krajem svake poslovne godine, tj. sa stanjem na dan 31. prosinca poslovne godine. Međutim, u svakodnevnom poslovanju zbog objektivnih i subjektivnih razloga često se dan popisa razlikuje od dana kada se stvarno fizički obavlja popisivanje imovine i obveza. Stvarno stanje utvrđeno popisom treba svesti na stanje 31.12. i to na sljedeći način: 
- 
-Ako je popis obavljen prije 31.12., utvrđeno stanje popisom treba: 
-  * - povećati za sve ulaze - nabave do 31.12., 
-  * - umanjiti za prodaje, izdavanje dobara, tj. za sve utrške koji su se pojavili do 31.12. 
- 
-Ako je popis obavljen poslije 31.12.., utvrđeno stanje popisom treba: 
-  * - umanjiti za sve ulaze - nabave poslije 31.12. 
-  * - uvećati za sve prodaje - utrške koje su se dogodile poslije 31.12. 
- 
-Kako bi se popis obavio što točnije, pravodobnije i kvalitetnije,​ porezni obveznici trebaju obaviti i određene radnje prije početka samog obavljanja popisa imovine i obveza. Radnje u svezi popisa možemo podijeliti prema redoslijedu na : pripremne radnje utvrđivanje stvarnog stanja od strane povjerenstva za popis, sastavljanje izvještaja o obavljenom popisu, donošenje odluke o obavljenom popisu i sl. 
- 
- 
-**Što je obvezno popisati** 
- 
-Glavni zadatak popisa imovine i obveza je uskladiti stvarno stanje imovine i obveza utvrđeno popisom sa stanjem evidentiranim u poslovnim knjigama i evidencijama. 
- 
-Neprofitne organizacije popisuju sljedeću **imovinu i obveze:** 
- 
-  * materijalnu imovinu 
-  * nematerijalnu imovinu 
-  * proizvedenu dugotrajnu imovinu 
-  * plemenite metale i ostale pohranjene vrijednosti 
-  * sitan inventar 
-  * nefinancijsku imovinu u pripremi 
-  * proizvedenu kratkotrajnu imovinu (zalihe za obavljanje djelatnosti,​ proizvodnju i proizvode, robu za daljnju prodaju) 
-  * novac u  banci i blagajni 
-  * depozite, jamčevne pologe, potraživanja od radnikate za više plaćene poreze i ostalo 
-  * dane zajmove 
-  * vrijednosne papire 
-  * dionice i udjele u glavnici 
-  * potraživanja za prihode 
-  * obveze 
-  * obveze za vrijednosne papire 
-  * obveze za kredite i zajmove 
-  * tuđu imovinu i dr. 
- 
-**Povjerenstvo (komisija) za popis imovine i obveza** 
- 
-Povjerenstvo (komisiju) za popis osniva zakonski predstavnik neprofitne organizacije. Zakonski predstavnik određuje datum popisa, rokove obavljanja popisa i satavljanja izvještaja s priloženim popisnim listama. 
-Članovi povjerenstva svojim potpisom ovjeravaju i potvrđuju da su točno utvrdili stvarno stanje imovine i obveza. 
- 
-**Članovi povjerenstva za popis** 
- 
-Kako je temeljni zadatak popisa utvrđivanje stvarnog stanja imovine i obveza u povjerenstvo za popis ne bi mogle biti imenovane osobe odnosno radnici **koji rukuju imovinom koja je predmetom popisa**. Također, u povjerenstvo za popis potraživanja ne bi trebalo imenovati djelatnike koji vode propisane evidencije. U povjerenstvo za popis mogu se imenovati i osobe koje nisu u radnom odnosu s neprofitnom raganizacijom,​ tj.članovi neprofitne organizacije,​ a što je vrlo česti slučaj kod malih neprofitnih organizacija. 
- 
-**Obavljanje popisa** 
- 
-Obveza povjerenstva za popis je utvrđivanje stvarnog stanja imovine i obveza, sastavljanje popisnih lista te iskazivanje razlika u odnosu na knjigovodstveno stanje. 
- 
-Popis imovine i obveza obično se provodi u četiri faze: 
-  
-  * - utvrđivanje i upisivanje stvarnog količinskog stanja u popisne liste, 
-  * - upis cijena i utvrđivanje stvarnog količinskog stanja u popisne liste 
-  * - upisivanje knjigovodstvenog stanja u popisne liste i utvrđivanje popisnih viškova i manjkova, 
-  * - sastavljanje izvještaja o obavljenom popisu i dostavljanje zakonskom predstavniku neprofitne organizacije 
- 
- 
-**Sastavljanje izvještaja o obavljenom popisu** 
- 
-Nakon obavljenog popisa, povjerenstvo za popis obvezno je sastaviti izvještaj na temelju popisnih lista i svojih zapažanja i predati ga zakonskom zastupniku neprofitne organizacije. 
-Povjerenstvo za popis uz popisne liste, u kojim je utvrđen rezulatat popisa (stvarno stanje i razlike između stvarnog i knjigovodstvenog stanja), sastavljaju i izvještaj o obavljenom popisu u pisanom obliku. 
- 
-**Donošenje odluke o obavljenom popisu** 
- 
-Zakonski predstavnik neprofitne organizacije na temelju izvještaja i priloženih popisnih lista odlučuje o: 
-nadoknađivanju utvrđenih manjkova, 
-priznavanju i evidentiranju utvrđenih viškova, 
-otpisu nenaplativih i zastarjelih potraživanja i obveza 
-rashodovanju sredstava, opreme i sitnog inventara 
-mjerama protiv osoba odgovornih za manjkove, oštećenja,​ neusklađenost knjigovodstvenog i stvarnog stanja, zastaru i nenapaltivost potraživanja i slično. 
- 
-Nadležni zakonski predstavnik neprofitne organizacije svojom odlukom u svezi obavljenog popisa odlučuje i o: 
-  * načinu likvidacije utvrđenih viškova i manjkova, 
-  * odgovornosti osoba za utvrđene manjkove, 
-  * dopuštenom i prekomjernom kalu, kvaru, rstepu i lomu, 
-  * otpisima i rshodovanjima neuporabljivih dobara, 
-  * roku naplate potraživanja i podmirenju obveza 
-  * mjerama u svezi zaliha kojima je smanjena kvaliteta ili je rok zauporabu pri kraju, 
-  * mjerama koje treba poduzeti za otklanjanje nedostataka i poboljšanja poslovanja i o  
-  * svim drugimmjerama i činjenicama u svezi obavljenog popisa. 
- 
-Cjelokupna dokumantacija u svezi popisa imovine i obveza zajedno s odlukom zakonskog predstavnika neprofitne organizacije dostavlja se u knjigovodstvo kako bi se provela potrebna kniženja i uskladilo starno stanje imovina i obveza utvrđeno popisom sa knjigovodstvenim stanjem. Napominjemo da popis imovine i obveza sa stanjem na dan 31.12.2020.. trebaju obvezno obaviti i **neprofitne organizacije koje vode jednostavno knjigovodstvo.** 
- 
-Izvor: Časopi Udruga br.56/2020 
  
godisnji_popis_imovine_i_obveza_inventura_za_2020._u_udrugama_i_drugim_neprofitnim_organizacijama.txt · Last modified: 2021/11/26 01:09 (external edit)