**Putni nalozi i izvještaj s puta** www.actarius.hr info@actarius.hr Dobro ispunjen putni nalog ne dolazi sam po sebi. Da bi se nalog mogao ispravno obračunati moramo imati podatke potrebne za obračun naloga. A najbolje je te podatke servirati u – izvještaju sa putovanja. Što je izvještaj sa puta? Izvještaj ili izvješće sa puta je set informacija kojim se daje sve potrebno za ispravan i potpun obračun putnog naloga. Podnosi ga djelatnik koji je i putovao ukoliko sam djelatnik ne radi i sami putni nalog. Podaci se skoro pa preklapaju sa samim putnim nalogom no ipak su nešto malo manjeg opsega.{{ :1_putni_nalozi_i_izvjestaj_puta.jpg?200|}} Izvještaj sadržava sve podatke koje djelatnik mora servirati kako bi se nalog ispravno obračunao te ga je dužan podnijeti po završetku puta. U kojem roku podnijeti izvještaj sa puta? Po učestaloj praksi, rok za podnošenje izvještaja sa puta je u roku od 7 dana. To znači da u tom roku djelatnik treba osobi koja radi obračun i izradu putnog naloga dati sve što je potrebno da bi se taj putni nalog obračunao. Najčešće se ti podaci šalju putem e-maila ili se pišu na poseban papir pa se predaju skupa sa svim drugim papirima (računima, avio-kartama i slično) prema administratoru. Što treba sadržavati izvještaj sa puta? Izvještaj sa puta treba sadržavati: - Ime i prezime djelatnika koji putuje - Svrhu putovanja - Datume i vremena početka i kraja puta - Odredište ili više njih - Korištena prijevozna sredstva - Vremena prelazaka granica (kod inozemnog naloga) - Izvješće sa puta - Troškove (uz originale računa). Putni nalog u 2020.-oj godini I dalje je to dokument kojim poslodavac (tvrtka/obrt/udruga…) upućuje djelatnika (putnika) na putovanje do 30 dana neprekidno radi obavljanja poslova koji su u skladu sa radnim mjestom djelatnika i u skladu sa djelatnosti poslodavca. Prije putovanja bi nalog trebao biti kreiran i djelatnik bi ga trebao nositi sa sobom na putovanje. Putni nalog mora sadržavati: - Datum izdavanja - Vrijeme trajanja putovanja - Vrijeme kretanja na put - Vrijeme povratka sa puta - Ime i prezime osobe koja putuje (jedan putni nalog – jedan djelatnik) - Mjesto/mjesta gdje osoba putuje - Svrha putovanja (u nekoliko riječi) - Informacije o korištenom prijevoznom sredstvu/sredstvima (ako je auto u pitanju, upišite marku i registarske pločice (preporučamo i tip vozila) - Stanje km sata (ako je auto u pitanju) - Potpis ovlaštene osobe - Obračun troškova - Likvidacija obračuna - Izvješće sa puta (unutar 7 dana od završetka puta). Obračun putnog naloga u 2020.-oj Po završetku putovanja, u roku od 7 dana djelatnik mora servirati izvještaj sa puta i sve potrebno za obračun naloga. Po tome možemo dobiti obračunati putni nalog. Obzirom da i dalje poslujemo u RH, putni nalog mora biti potpisan što znači da mora biti isprintan – znači nema putnog naloga u elektronskom obliku. Takvo što ne postoji... Troškovi uz putne naloge u 2020.-oj Naravno da uz putne naloge možete tražiti i nadoknadu troškova. To je čak i poželjno, jer time smještate radnika na mjesto i u vremenu ostvarivanja putnog naloga – što znači da se nalog i održao (znači, nije izmišljen). Svi troškovi koji se ostvaruju uz putovanje moraju biti potkrijepljeni vjerodostojnom ispravom. U prijevodu za sve troškove trebate imati račune (u originalu jer su preslike dozvoljene samo u iznimnim i opravdanim slučajevima), npr.: - Račun za cestarinu - Račun za parking - Putna karta... Izvor: https://www.relago.hr/RelaGO/BlogPost?id=142&nameForDisplay=2020-putni-nalozi-kada-sto-i-kako-napraviti