**Obveze udruge nakon osnivanja** www.actarius.hr info@actarius.hr Pročitajte više o obvezama udruge nakon podnošenja zahtjeva za upis u Registar udruga RH **Registar udruga** Registar udruga je javni upisnik koji se vodi u elektroničkom obliku jedinstveno za sve udruge u Republici Hrvatskoj. Upis u Registar je dobrovoljan, a obavlja se na zahtjev osobe ovlaštene za zastupanje udruge koja, u ime osnivača, podnosi zahtjev za upis u Registar udruga uredu državne uprave, nadležnom prema sjedištu udruge. Upisom u Registar, udruga stječe pravnu osobnost.{{ :1_obveze_udruge_nakon_osnivanja.jpg?400|}} Svatko može ostvariti uvid u online Registar udruga Online Registar udruga. **Izrada pečata** Izmjenama Zakona o udrugama (NN 70/17) ukinuta je odredba koja je obvezivala udrugu da statutom uređuje izgled svojeg pečata. Međutim, ako udruga želi imati pečat sadržaj pečata mora propisati svojim statutom, a nakon toga, s rješenjem o registraciji, kod pečatoresca treba naručiti pečat, koji mora odgovarati opisu iz statuta (promjer, oblik, položaj i sadržaj teksta). **Prijava Državnom zavodu za statistiku** Nakon upisa u Registar udruga i izrade pečata (ako je statutom propisano da udruga ima pečat), osoba ovlaštena za zastupanje mora se obratiti Državnom zavodu za statistiku, odnosno ispostavi Zavoda u jedinici područne (regionalne) samouprave gdje će se putem obrasca RPS-1: Registar poslovnih subjekata-prijava prijaviti u Registar poslovnih subjekata. Državni zavod za statistiku će na temelju navedenog obrasca izdati akt o razvrstavanju pravne osobe prema djelatnosti koju obavlja sukladno Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti. **Upis u Registar neprofitnih organizacija** Nakon upisa u Registar udruga, dobivene obavijesti o razvrstavanju od Državnog zavoda za statistiku te otvaranja žiro-računa u poslovnoj banci udruga je obvezna podnijeti zahtjev za upis u Registar neprofitnih organizacija koji vodi Ministarstvo financija. Zahtjev se podnosi putem RNO obrasca koji se, s uputama za popunjavanje, može pronaći na stranicama Ministarstva financija Registar neprofitnih organizacija. Ispunjen i ovjeren obrazac dostavlja se poštom na adresu: Ministarstvo financija Služba za državno računovodstvo i računovodstvo neprofitnih organizacija Katančićeva 5 10 000 Zagreb. Ministarstvo financija ne izdaje potvrdu niti rješenje o upisu u Registar neprofitnih organizacija već potvrdu o upisu čini izlistana (isprintana) stranica Registra s podacima o neprofitnoj organizaciji dobivena nakon pretrage Registra. Izvor: Središnji državni portal - Obveze udruge nakon osnivanja (gov.hr)