====== Novi pravilnik evidencije o radnicima i o radnom vremenu ====== **Od 01.svibnja na snazi je novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima**, koju su obvezni voditi svi poslodavci (veliki i mali, fizičke i pravne osobe). Poslodavci su pri tome obvezni voditi tri grupe podataka: • Podaci o zaposlenim radnicima • Podaci o radnom vremenu zaposlenih • Podaci o drugim radno angažiranim radnicima Zakonom o radu propisana je obveza vođenja evidencije o zaposlenim radnicima i evidencije o radnom vremenu. Sadržaj tih evidencija uređen je Pravilnikom o sadržaju i načinu vođenja od 01.lipnja 2010.godine. Međutim na samom početku pokazalo se da je dio njegovih odredbi bio teško provediv, a to se najviše odnosi na njegov zahtjevan i neracionalan sadržaj. Iz tih razloga donesen je novi Pravilnik potpuno istog naziva, ali nešto drugačijeg sadržaja a koji bi od 1.svibnja trebao pojednostavniti način vođenja propisanih evidencija. Ovaj novi Pravilnik također nalaže poslodavcima da vode gore navedene tri grupe podataka, ali ponešto skraćenog sadržaja. **Evidencija o zaposlenim radnicima** Sadržaj evidencije o zaposlenim radnicima ne sadrži, kao dosad, **25 već 24 podatka.** Ono što možemo kazati da najvažnija novina ovog Pravilnika je čl.3.st.2. kojim je određeno da **poslodavac nije dužan voditi podatke koji kod određenog radnika ne postoje.** Evidencija o zaposlenim radnicima počinje se voditi danom početka rada radnika, a završava danom prestanka radnog odnosa radnika. Držanje i čuvanje evidencije nije strogo odrađeno Pravilnikom, ali smatra se da je primjereno evidenciju držati u sjedištu tvrtke. Evidencija o zaposlenima čuva se trajno. **Evidencija o radnom vremenu** Zakonom o radu čl.46. određeno je da o rasporedu radnog vremena odlučuje poslodavac pisanom odlukom. Evidencijom radnog vremena prati se izvršavanje utvrđenog rasporeda rada radnika. Broj podataka koji se vode u evidenciji radnog vremena novim Pravilnikom je smanjen sa 18 na 11 (tj. eventualno 13 – što se odnosi na podatke o početku i završetku radnog vremena). Podaci o početku i završetku radnog vremena nisu obvezni osim ako obveza njihovog vođenja proizlazi iz kolektivnog ugovora, sporazuma između radničkog vijeća i poslodavca, pravilnika o radu ili ugovora o radu. Ako neki od navedenih akata sadrži obvezu vođenja tih podataka o početku i završetku radnog vremena, u tom je slučaju poslodavac dužan iste voditi. Također je Pravilnikom izričito propisano u čl.8.st.1. da se u evidenciji radnog vremena ne moraju voditi podaci, koji u mjesecu za koje se obračunava plaća ili naknada, ne postoje kod određenog radnika. Evidencija o radnom vremenu vodi se prema razdoblju isplate plaće što je kod nas uobičajeno za mjesec.** Novina je u Pravilniku da podaci trebaju biti ažurirani u roku od sedam dana (7), a ne kao do sada na dnevnoj bazi.** Evidenciju je nužno držati u sjedištu poslodavca, a za poslodavce koji imaju radne jedinice, u poslovnoj jedinici. Rokovi čuvanja evidencije smanjeni su sa šest (6) **na četiri (4) godine.** **Evidencije o drugim osobama koje rade kod poslodavca** U novom Pravilniku je također propisana evidencija o drugim osobama koje rade kod poslodavca. Novina je što više ne postoji obveza vođenja podataka o radnicima koji su ustupljeni od agencija za privremeno zapošljavanje. Poslodavci oprez – ako ne vodite propisane evidencije posljedice su slijedeće: Za poslodavca pravnu osobu kazna može iznositi od **61.000,00 do 100.000,00 kuna**, a za poslodavca fizičku osobu i za odgovornu osobu u pravnoj osobi od** 7.000,00 do 10.000,00 kuna.** Izvor: http://www.profitiraj.hr/racunovodstvo-i-porezi/novi-pravilnik-evidencije-o-radnicima-i-o-radnom-vremenu/