====== Nadoknada fiksnih troškova - potpora ====== www.actarius.hr Utorak, 08.12.2020. Na temelju Zaključka Vlade Republike Hrvatske Klasa:022-03/20-07/356 URBROJ:50301-05/14-20-1 od 30. studenoga 2020. (Nar. nov., br. 133/20.) ravnatelj Porezne uprave donio je Uputu o provedbi mjere nadoknade dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19). **1. Tko može ostvariti na​​​doknadu plaćenih fiksnih troškova** Dio ili svi plaćeni fiksni troškovi za mjesec prosinac 2020. godine nadoknaditi će se poduzetnicima kojima je Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske **od 27. studenoga 2020. godine obustavljen rad** (dalje u tekstu: Odluka). Nadoknada svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike, kojima je: * obustavljen rad ugostiteljskih objekata i pružanja ugostiteljskih usluga na poljoprivrednim gospodarstvima (**osim za** ugostiteljske objekte iz skupine „Hoteli“, „Kampovi“ i vrste Učenički ili Studenski dom ili Akademis iz skupine „Ostali ugostiteljski objekti za smještaj“, a koji smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja odnosno učenike ili studente) * obustavljen rad casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje * obustavljen rad teretana, fitnes centara te sportskih i rekreacijskih centara * obustavljeno održavanje dječjih i drugih radionica te organiziranje plesnih škola * obustavljen rad školama stranih jezika osim obavljanja djelatnosti on-line ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu. Iznimno, pravo na nadoknadu svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike kojima je obustavljen rad ugostiteljskih objekata i u slučaju kada u skladu s Odlukom obavljaju dozvoljeni rad pripreme i dostave hrane i pića. Pravo na nadoknadu plaćenih fiksnih troškova ne mogu ostvariti poduzetnici za poslovni prostor u kojem nisu obavljali djelatnost u mjesecu studenom 2020. godine. **2. Uvjeti za ostvarivanje nadoknade fiksnih troškova** Pravo na naknadu plaćenih fiksnih troškova ostvaruju poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na prosinac 2019. godine bio najmanje 60%. Poduzetnicima s ostvarenim padom prihoda/primitaka od 60% do 90% nadoknadit će se iznos plaćenih fiksnih troškova poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a onima koji su imali pad prihoda/primitaka iznad 90% nadoknadit će se plaćeni fiksni troškovi poslovanja u cijelosti. Oni poduzetnici koji su započeli s radom tijekom 2020. godine kojima je pad prihoda/primitaka u mjesecu prosincu 2020. godine u odnosu na studeni 2020.godine bio najmanje 60%. **3. Koji fiksni troškovi se mogu nadoknaditi** Pod fiksnim troškovima podrazumijevaju se: * mjesečni trošak najma, zakupa odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost, * trošak obvezne pričuve, * mjesečni trošak električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plin, troškovi vezani uz korištenje toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada, * trošak komunalne naknade, * mjesečni trošak direktne spomeničke rente, * mjesečna pristojba HRT-a, mjesečna naknada za javno korištenje glazbe, mjesečna pretplata na dnevne, tjedne i mjesečne tiskovine, * mjesečni trošak interneta i fiksne telefonske linije, * mjesečni trošak usluge knjigovodstvenog servisa i * 1/12 iznosa godišnje naknade za priređivanje igara na sreću u casinima, na automatima i igre klađenja, izuzev godišnje naknade za internet klađenja i internet casina. Poduzetnicima u sustavu poreza na dodanu vrijednost priznaju se troškovi bez poreza na dodanu vrijednost. **4. Kako se ostvaruje pravo na nadoknadu fiksnih troškova** Zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim Koronavirusom (COVID-19) poduzetnici podnose Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Popunjen Zahtjev podnosi se nadležnoj ispostavi Porezne uprave putem sustava ePorezna najkasnije **do 15. veljače 2021.** Ako poduzetnici nisu korisnici ePorezne dostavljaju popunjen Zahtjev korištenjem servisa Porezne uprave „Pišite nam“. U Zahtjevu obvezno se popunjavaju polja 1. Podaci o podnositelju zahtjeva, 2. Sadržaj zahtjeva, te 3. Činjenice za odlučivanje po zahtjevu. Zahtjev se može preuzeti ovdje. **5. Postupak ostvarivanje nadoknade fiksnih troškova** Po odobrenju Zahtjeva, Ministarstvo financija, Porezna uprava će dostaviti elektroničkim putem HZZ-u obavijest o statusu Zahtjeva i visini odobrenih plaćenih fiksnih troškova po poduzetniku. HZZ će obaviti isplatu odobrenih plaćenih fiksnih troškova na naznačeni račun u Zahtjevu. A.B. izvor: https://www.rrif.hr/Nadoknada_fiksnih_troskova_potpora-1837-vijest.html