**ACTARIUS Knjigovodstveni Servis** Actarius Grupa d.o.o . Ogrizovićeva 21, 10000 Zagreb, Tel 01/382-0010, Mob 091/382-0015, Fax 01/382-0010 http://www.actarius.hr ====== Mislili ste da ukoliko nemate transakcije s gotovinom, da se ne smatrate obveznikom u smislu Zakona o fiskalizaciji? ====== {{ fiskalizacija-u-hr-prijedlog-zakon-o-fiskalizaciji0-w-610.jpg?200*200}} Međutim, postoje **dvije vrste mjera čije provođenje zahtijevaju** odredbe Zakona, a koje od njih ćete provoditi ovisiti o tome **da li naplaćujete transakcije s gotovinom ili ne.** Za početak je značajno **naglasiti da su obveznici fiskalizacije:** 1. **fizička osoba obveznik poreza na dohodak** po osnovi samostalne djelatnost; 2. **pravna i fizička osoba** koja se smatra **obveznikom poreza na dobit**; Navedeno znači da **su skoro sve pravne i fizičke osobe** koje obavljaju neku djelatnost obveznici fiskalizacije** bez obzira da naplaćuju li svoje račune u gotovini.** **Prometom gotovinom u smislu** Zakona se smatra plaćanje za isporučena dobra ili obavljene usluge** novčanicama ili kovanicama koje se smatraju platežnim sredstvom, karticama, čekom** ili drugim sličnim načinima plaćanja, **osim plaćanja na transakcijski račun kod banaka.** Iz samog zakona su izuzete porezni obveznici koji se bave određenim djelatnosti, ali budući da se radi o zanemarivom broju njih, usredotočiti ćemo se na ostalu veliku većinu. Na temelju Zakonski odredbi možemo zaključiti da postoje **dvije vrste fiskalizacijskih mjera:** 1. mjere koje moraju **provoditi svi obveznici** 2. mjere koje moraju provesti samo obveznici fiskalizacije **koji naplaćuju svoja isporučena dobara** ili obavljene usluge sredstvima **koja se smatraju gotovinom** u smislu samoga Zakona. {{ fiskalizacija540px.jpg? 200*200}} ===== 1) Mjere koje moraju provoditi svi obveznici fiskalizacije ===== Društva koja **nemaju transakcije u gotovinu moraju** provoditi sljedeće mjere u sklopu zadovoljenja odredbi Zakona o fiskalizaciji: 1. **donijeti interni akt** kojim popisuju** sve poslovne prostore** u kojima obavljaju djelatnost,** te način označavanja pojedinoga** poslovnog prostora, 2. prilagoditi **sadržaj računa** te 3. postaviti upozoravajuće **naljepnice o obvezi izdavanja i uzimanja računa.** **Interni akt** Internim aktom je potrebno propisati način konstrukcije brojeva računa. Definirano je da broj računa mora slijediti kronološki numerički redoslijed i to bez praznina po svakom poslovnom prostoru ili naplatnom uređaju u poslovnom prostoru ovisno o aktu obveznika fiskalizacije. Numerički brojevi izdaju se svake kalendarske godine od broja 1 do broja n. **Račun mora imati propisani numerički slijed koji se sastoji od:** - **broja računa;** - **oznaka poslovnog prostora;** - **broj naplatnog uređaja.** {{trgovacko_drustvo.doc| Primjer internog akta kojeg moraju sastaviti svi obveznici fikalizacije }} **Prilagoditi sadržaj računa** Sukladno zakonu, kada se ostvareni promet po računima naplaćuju sredstvom **koje se ne smatra gotovinom** prema propisima zakona,** račun dodatno mora sadržavati ove podatke:** 1. vrijeme izdavanja računa **(sat i minuta),** 2. oznaku operatera **(osobe) na naplatnom uređaju,** 3. oznaku **načina plaćanja računa.** Budući da se naplata kod ovih društva vrši **isključivo na transakcijski račun društva**, oznaku načina plaćanja **računa većina će poduzeća moći odrediti fiksno.** Svi zaposlenici koji **izdaju račune trebali bi imati svoju oznaku (OIB)**, koja će se iskazati na računu kada ga isti izdaju, a OIB takvih zaposlenika je potrebno dostaviti Poreznoj upravi. Naime, jedna od ideja Porezne uprave putem dostavljene oznake operatera (OIB-a) **pratiti i nadzor radnog vremena.** **Postavljanje upozoravajuće naljepnice o obvezi izdavanja i uzimanja računa** Zakon je propisao postavljanje **obavijesti o obvezi izdavanja računa te obvezi kupca da preuzme i zadrži izdani račun**, neovisno o tome da li **kupci fizički dolaze u prostorije u kojima se izdaje račun.** {{ fiskalne-kase-x.jpg? 200*200}} ==== 2) Mjere koje moraju provesti obveznici fiskalizacije koji naplaćuju račune u gotovini ==== Uz već navedene podatke na računima, obveznici fiskalizacije** koji naplaćuju račune u gotovini moraju na računima iskazati i sljedeća dva podatka:** 1. **jedinstveni identifikator računa** (generira Porezna uprava kod fiskalizacije računa) 2. zaštitni **kod izdavatelja obveznika fiskalizacije.** Nadalje, ovi obveznici moraju osigurati **da programska podrška koju koriste može omogućiti elektroničko potpisivanje elemenata računa** te omogućiti **internetsku vezu za razmjenu podataka** sa Poreznom upravom. Također, potrebno je **osigurati certifikat koji izdaje FINA pod nazivom FISCAL.** Cijena certifikata je **300,00 kn za 5 godina korištenja,** a isti služi kao identifikacija obveznika kod Porezne uprave. ==== 3) Rokovi provođenja mjera fisklizacije ==== Propisano je da zakon stupa na snagu: - **od 1. siječnja 2013.** godine za obveznike fiskalizacije, koji se smatraju **velikim i srednjim poduzetnicima** u smislu Zakona o računovodstvu i za one koji **obavljaju djelatnost pružanja smještaja, te pripreme i usluživanja hrane;** - **od 1. travnja 2013.** godine za obveznike fiskalizacije, koji se smatraju** malim poduzetnicima** u smislu Zakona o računovodstvu, i to za one koji, kao jednu od djelatnosti, obavljaju **djelatnost Trgovine na veliko i na malo, popravak motornih vozila i motocikla, te obveznike koji obavljaju djelatnost slobodnih zanimanja**; - **od 1. srpnja 2013. godine za sve ostale.** {{ fiskalizacija_orig-136893_943x345.png? 200*200}} __**DODATNO I VAŽNO**__ Propisano je da obveznik fiskalizacije **može plaćati gotovim novcem drugom obvezniku fiskalizacije,** ako drugačije nije propisano posebnim poreznim propisom: - za nabavu proizvoda i usluga **do iznosa od 5.000,00 kuna po jednom računu,** - za potrebe opskrbe ovlaštenih mjenjača gotovim novcem, - za namjene na temelju posebne odluke ministra financija. Dodatno, određen je **blagajnički maksimum prema veličini obveznika fiskalizacije** sukladno odredbama Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva, a on iznosi: - **mikro subjekti i fizičke osobe 10.000,00 kuna;** - mali subjekt 30.000,00 kuna; - srednji subjekt 50.000,00 kuna. Izvor: http://www.cinotti.hr/zakon.aspx