User Tools

Site Tools


nabava_osobnih_vozila_u_poduzetnistvu

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
nabava_osobnih_vozila_u_poduzetnistvu [2019/05/24 07:07]
gasparovic
nabava_osobnih_vozila_u_poduzetnistvu [2021/11/26 01:09] (current)
Line 9: Line 9:
  
 **Isplati li se kupiti automobil na poduzeće? Ako ste poduzetnik, ovo ste pitanje barem jednom postavili.** **Isplati li se kupiti automobil na poduzeće? Ako ste poduzetnik, ovo ste pitanje barem jednom postavili.**
- +{{ :​1_nabava_osobnih_automobila_u_poduzetnistvu.jpg?​300|}}
  
 Da biste došli do suvislog odgovora morate odgovoriti na više prethodnih pitanja. Pokušat ću vas u nastavku voditi kroz ta pitanja, a odgovor o isplativosti dat ćete na kraju sami sebi. Da biste došli do suvislog odgovora morate odgovoriti na više prethodnih pitanja. Pokušat ću vas u nastavku voditi kroz ta pitanja, a odgovor o isplativosti dat ćete na kraju sami sebi.
  
-Za koju svrhu bi poduzeće nabavilo osobno vozilo?+**Za koju svrhu bi poduzeće nabavilo osobno vozilo?**
  
 Ako je za iznajmljivanje,​ taksi djelatnost ili sličnu djelatnost prijevoza putnika, onda je nabavka takvog vozila od strane poduzeće jedina logična odluka: poduzeće mora imati sredstvo rada. Osim toga, u takvom slučaju su svi troškovi nastali u obavljanju te djelatnosti porezno priznati rashod. Ako je za iznajmljivanje,​ taksi djelatnost ili sličnu djelatnost prijevoza putnika, onda je nabavka takvog vozila od strane poduzeće jedina logična odluka: poduzeće mora imati sredstvo rada. Osim toga, u takvom slučaju su svi troškovi nastali u obavljanju te djelatnosti porezno priznati rashod.
Line 19: Line 19:
 Dalje, ako se nabavlja za učestala poslovna putovanja ili lokalnu poslovnu upotrebu, račun isplativosti izgleda drugačije nego ako se nabavlja automobil da bi se osnivač ili direktor u njemu vozili za svoje privatne potrebe. Dalje, ako se nabavlja za učestala poslovna putovanja ili lokalnu poslovnu upotrebu, račun isplativosti izgleda drugačije nego ako se nabavlja automobil da bi se osnivač ili direktor u njemu vozili za svoje privatne potrebe.
  
-Na koji način bi poduzeće nabavilo osobno vozilo?+**Na koji način bi poduzeće nabavilo osobno vozilo?**
  
 Načini mogu biti: najam, kupnja sredstvima poduzeća ili financiranje kupnje iz kredita ili iz financijskog ili operativnog leasinga. Načini mogu biti: najam, kupnja sredstvima poduzeća ili financiranje kupnje iz kredita ili iz financijskog ili operativnog leasinga.
Line 29: Line 29:
 Slično je i kod nabave putem leasinga: operativnog - u kojem postoji najamnina koju se plaća leasing kući ili financijskog - u kojem poduzeće postaje vlasnik vozila, a leasing kući otplaćuje financirani iznos. Slično je i kod nabave putem leasinga: operativnog - u kojem postoji najamnina koju se plaća leasing kući ili financijskog - u kojem poduzeće postaje vlasnik vozila, a leasing kući otplaćuje financirani iznos.
  
-Da li je poduzeće u sustavu PDV-a?+**Da li je poduzeće u sustavu PDV-a?**
  
 Ako je, tada ono može računati na priznavanje polovice PDV-a iz svih nabava vezanih uz osobno vozilo kao na pretporez, kojim će umanjiti svoju poreznu obvezu. Ako je, tada ono može računati na priznavanje polovice PDV-a iz svih nabava vezanih uz osobno vozilo kao na pretporez, kojim će umanjiti svoju poreznu obvezu.
Line 35: Line 35:
 Što je sa drugom polovicom PDV-a, je li ona porezno priznati rashod? Ne, nije priznati rashod i ona neće biti trošak poslovanja. Što je sa drugom polovicom PDV-a, je li ona porezno priznati rashod? Ne, nije priznati rashod i ona neće biti trošak poslovanja.
  
-Ako će se automobil koristiti za privatne potrebe, tko će ga koristiti?+**Ako će se automobil koristiti za privatne potrebe, tko će ga koristiti?**
  
 Pri tome ne mislim na identitet osobe, nego na njezin status. Ako je zaposlenik, tada će joj se za privatno korištenje obračunavati plaća u naravi. Ako nije zaposlenik, obračunavat će se drugi dohodak u naravi. Troškovi su u oba slučaja od 50-60% na vrijednost privatne koristi, jer se plaćaju doprinosi i porezi. Pri tome ne mislim na identitet osobe, nego na njezin status. Ako je zaposlenik, tada će joj se za privatno korištenje obračunavati plaća u naravi. Ako nije zaposlenik, obračunavat će se drugi dohodak u naravi. Troškovi su u oba slučaja od 50-60% na vrijednost privatne koristi, jer se plaćaju doprinosi i porezi.
Line 41: Line 41:
 Ipak, nije nebitno koje osobe će vozilo koristiti, jer se plaća mora obračunavati na ime konkretnih osoba. Ovo će otežati obračune u slučaju kad više osoba koristi automobil za privatne potrebe. Ipak, nije nebitno koje osobe će vozilo koristiti, jer se plaća mora obračunavati na ime konkretnih osoba. Ovo će otežati obračune u slučaju kad više osoba koristi automobil za privatne potrebe.
  
-Kako ćete organizirati utvrđivanje stvarnog opsega privatnog korištenja osobnog vozila?+**Kako ćete organizirati utvrđivanje stvarnog opsega privatnog korištenja osobnog vozila?**
  
 Postoje dvije opcije: paušalno, u odnosu na nabavnu vrijednost ili iznos najamnine: mjesečno 1% ukupne nabavne vrijednosti vozila, uključivo i PDV, ili 20% rate najma ili leasinga, uključivo i PDV i posebni porez. Postoje dvije opcije: paušalno, u odnosu na nabavnu vrijednost ili iznos najamnine: mjesečno 1% ukupne nabavne vrijednosti vozila, uključivo i PDV, ili 20% rate najma ili leasinga, uključivo i PDV i posebni porez.
Line 47: Line 47:
 Druga opcija je temeljem evidencije o stvarnoj privatnoj upotrebi, kada se obračunava kao neto primitak u naravi 2 kn po prijeđenom kilometru. Ako više osoba koristi vozilo, ovo je jedina opcija. Druga opcija je temeljem evidencije o stvarnoj privatnoj upotrebi, kada se obračunava kao neto primitak u naravi 2 kn po prijeđenom kilometru. Ako više osoba koristi vozilo, ovo je jedina opcija.
  
-Jeste li spremni voditi evidencije o upotrebi vozila u privatne svrhe?+**Jeste li spremni voditi evidencije o upotrebi vozila u privatne svrhe**?
  
 Naime, evidencije više nije potrebno voditi za upotrebe za službene svrhe, ali jeste obavezno za privatne - čak i kada to neće predstavljati osnovicu za obračun plaće u naravi. Naime, evidencije više nije potrebno voditi za upotrebe za službene svrhe, ali jeste obavezno za privatne - čak i kada to neće predstavljati osnovicu za obračun plaće u naravi.
  
-Jeste li svjesni činjenice da svako korištenje vozila u privatne svrhe podliježe obvezi obračunavanja plaće u naravi?+**Jeste li svjesni činjenice da svako korištenje vozila u privatne svrhe podliježe obvezi obračunavanja plaće u naravi?**
  
 Naime, često se susrećem sa krivim uvjerenjem da je priznavanje samo polovice troškova korištenja vozila u rashode poslovanja - kako je porezno dopušteno za sva osobna vozila (osim onih koji služe za iznajmljivanje i prijevoz putnika) - dovoljno, te da u tom slučaju ne treba obračunavati plaću u naravi. Stoga, je važno da ste svjesni činjenice da - bez obzira na priznavanje pola troškova - vozilo ne smijete koristiti ni za kakve privatne potrebe. Naime, često se susrećem sa krivim uvjerenjem da je priznavanje samo polovice troškova korištenja vozila u rashode poslovanja - kako je porezno dopušteno za sva osobna vozila (osim onih koji služe za iznajmljivanje i prijevoz putnika) - dovoljno, te da u tom slučaju ne treba obračunavati plaću u naravi. Stoga, je važno da ste svjesni činjenice da - bez obzira na priznavanje pola troškova - vozilo ne smijete koristiti ni za kakve privatne potrebe.
Line 62: Line 62:
  
 Ipak, preporučujem da sami napravite svoju računicu. Ipak, preporučujem da sami napravite svoju računicu.
 +
 +
 +Izvor: https://​burza.com.hr/​portal/​nabava-osobnih-vozila-u-poduzetnistvu/​12873
 +
 +
nabava_osobnih_vozila_u_poduzetnistvu.1558681635.txt.gz · Last modified: 2021/11/26 00:55 (external edit)